[lekkere techno] sweets

forcesupreme

links hangend lid
Ik heb weer een techno plaatje af. Ik ben er best tevreden over!

download

Het is een lekker energieke techno plaat met oppepende breaks... zo heb ik ze graag of feesjes :D

gemaakt met Renoise...

OW YES! weer een snoepje van forcesupreme!

vanavond even checken, U hoort nog van mij.

wat een geile bassline, later meer.

Ik zou het stemmetje wat minder vaak later horen, met name in de break.

Verder erg ok, lekker minimaal. :dj: 8>

Origineel geplaatst door AOR
wat een geile bassline, later meer.

Ik zou het stemmetje wat minder vaak later horen, met name in de break.

Verder erg ok, lekker minimaal. :dj: 8>

Welk stemmetje? bedoel je dat "stabje" die "ah" zegmaar?

OHHHHAAAAHHHHOEOEOEOEOEHHHHUUUHUHHHHHH!!!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Dit is lekker!

Effe :peukie: na het orgasme... zo...

één klein puntje van kritiek is inderdaad die stem-sample (Eeh!). Die komt wat te vaak. Kun je niet eens hetvolgende proberen?

- Vanaf 00:48 t/m 01:01 uit te faden/filteren om hem er op 01:02 weer vol in te laten knallen.
- Op 01:44 weglaten (misschien iets anders *extra* toevoegen wat je weer weglaat bij volgende break).
- Dan op 02:12 met die nieuwe sound in de break mee infaden/filteren.
- (Op 02:53 *extra* er weer hard in).
- Break op 03:21 zo laten.
- Dan later in die break niet die sound er hard in maar weer in faden/filteren en op 03:50 pas weer voluit (eventueel *extra* er weer hard bij gooien).
- Op 04:45 is ie weg en dan niet meer terug laten komen. Track gaat naar einde dus uit laten lopen.

Dit is niet bedoeld als betweterige kritiek, alleen maar mee willen denken en doe dat zonder referentie hoe het zal klinken... dus moet je zelf nog mee spelen als je dat wil. Ik vind hem erg lekker!

Origineel geplaatst door Mike-E
OHHHHAAAAHHHHOEOEOEOEOEHHHHUUUHUHHHHHH!!!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Dit is lekker!

Effe :peukie: na het orgasme... zo...

één klein puntje van kritiek is inderdaad die stem-sample (Eeh!). Die komt wat te vaak. Kun je niet eens hetvolgende proberen?

- Vanaf 00:48 t/m 01:01 uit te faden/filteren om hem er op 01:02 weer vol in te laten knallen.
- Op 01:44 weglaten (misschien iets anders *extra* toevoegen wat je weer weglaat bij volgende break).
- Dan op 02:12 met die nieuwe sound in de break mee infaden/filteren.
- (Op 02:53 *extra* er weer hard in).
- Break op 03:21 zo laten.
- Dan later in die break niet die sound er hard in maar weer in faden/filteren en op 03:50 pas weer voluit (eventueel *extra* er weer hard bij gooien).
- Op 04:45 is ie weg en dan niet meer terug laten komen. Track gaat naar einde dus uit laten lopen.

Dit is niet bedoeld als betweterige kritiek, alleen maar mee willen denken en doe dat zonder referentie hoe het zal klinken... dus moet je zelf nog mee spelen als je dat wil. Ik vind hem erg lekker!

Sow! das nog is een nuttige reply, ik zal eens kijken of ik het gedaan krijg... Het eindresultaat plaats ik dan wel als het gelukt is! Bedankt voor je reply

:halleluja complimenten :halleluja

wat een stuwende mokerbeat zeg !! nice nice nice.

u bent officieel "gnudde's-voorbeeld-van-het-jaar" ! :D

Powerrrrrr,

Wat Mike zegt over die stemsample ben ik het helemaal mee eens hij lijkt een beetje op die van de Rebel MC.
Die fingersnap die er in komt mag wel iets eerder,, ik zou hem mischien tegelijk met die lage toms doen. Die toms zijn wreed trouwens.
Dat leadsoundje kan wel wat meer funk gebruiken. Doe hem reversen in korte breakjes, wuttuwuttuuu bong tuewukke en varieer hem meer.

Maar vette shit hoor, je gaat wel platen uitbrengen denk ik. Maar je moet snel zijn want ik denk niet dat deze stijl nog heel lang meegaat.

Probeer ondertussen wat meer muziekale skills te ontwikkelen zodat je de ondergang van deze sound voor blijft,, je kan in iedergeval al heel goed powervolle beats maken en dat is een skill die maar weinig Nederlandse producers hebben.

potver dit wil ik wel over me uitgestort krijgen op een openlucht feestje :okdan:

zelf vind ik de stem niet irritant, omdat ie ook een functie vervult voor je spectrum. Dus als je daar iets mee doet, moet je wel zorgen dat t niet leeg blijft verder, kon net zo goed n synthje zijn ofzo
Ik vond alleen op 0:50 het vreemd als die break er opeens in komt...met wasige galm, krijg je een vrij absupte verandering vond ik, maar daarna ragt ie weer normaal verder

Heerlijk prettige plaat!

Origineel geplaatst door boestaman
Powerrrrrr,

Wat Mike zegt over die stemsample ben ik het helemaal mee eens hij lijkt een beetje op die van de Rebel MC.
Die fingersnap die er in komt mag wel iets eerder,, ik zou hem mischien tegelijk met die lage toms doen. Die toms zijn wreed trouwens.
Dat leadsoundje kan wel wat meer funk gebruiken. Doe hem reversen in korte breakjes, wuttuwuttuuu bong tuewukke en varieer hem meer.

Maar vette shit hoor, je gaat wel platen uitbrengen denk ik. Maar je moet snel zijn want ik denk niet dat deze stijl nog heel lang meegaat.

Probeer ondertussen wat meer muziekale skills te ontwikkelen zodat je de ondergang van deze sound voor blijft,, je kan in iedergeval al heel goed powervolle beats maken en dat is een skill die maar weinig Nederlandse producers hebben.

Je hebt volkomen gelijk over de stijl... deze stijl is idd niet voor eeuwig. Maar ik ben me volop aan t richten op andere techno'achtige stijlen. Ik probeer steeds meer de funky, groovy kant op te gaan, omdat ik zelf zo uit mijn dak ga op de sets van bijv. Benny Rodrigues of Remy. dus meer funk/groove en minder lomp, minimaal stamp werk. Eerder een subtiele combinatie tussen deze twee.

Maar goed... deze week een afspraak met een labeltje over een release waar oa. deze track op zal komen samen met wat oudere tracks van me. Heb ik deze ieg al veilig gesteld, om niet te worden vergeten! :D

bedankt voor je reply! Pjotr ook trouwens! (ik wacht op een nieuwe technodeun van je!)

Deze was trouwens van mij. Ik zat achter Boestamans comp en was vergeten met een andere naam in te loggen, those damn cookeis.

Origineel geplaatst door boestaman
Powerrrrrr,

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

TOP !

Ha forcesupreme,

Ben zeer benieuwd naar je CD. Vraag me alleen af waarom je bij een labeltje en niet bij een label gaat praten. Joh, niet te bescheiden opstellen. Daar wordt misbruik van gemaakt.

Ik ben al vanaf het begin benieuwd wat bepalend is voor de 'soiund' van je nummers. Je gebruikt T-Racks heb ik begrepen. Dat doet veel goed maar zeker niet alles. Het bijelkaar zoeken van de juiste geluiden is daarin veel belangrijker. Ze moeten passen. Er is hier iemand die zegt "Everything evolves around the kick". Helemaal mee eens. In deze stijl van muziek uiteraard. Belangrijk is dus de juiste samples. Wat is jouw favoriete sample CD voor drums? Die van mij Xtatic Goldmine Vol1 en Future FX voor de vage techno ondertonen. Of gebruik je ook kant en klaar geproduceerde beats?

Nog een ding. Waarom is er niets te zien op http://www.forcesupreme.tk/

JJ

Origineel geplaatst door Jack 'n Jill
Ha forcesupreme,

Ben zeer benieuwd naar je CD. Vraag me alleen af waarom je bij een labeltje en niet bij een label gaat praten. Joh, niet te bescheiden opstellen. Daar wordt misbruik van gemaakt.

Ik ben al vanaf het begin benieuwd wat bepalend is voor de 'soiund' van je nummers. Je gebruikt T-Racks heb ik begrepen. Dat doet veel goed maar zeker niet alles. Het bijelkaar zoeken van de juiste geluiden is daarin veel belangrijker. Ze moeten passen. Er is hier iemand die zegt "Everything evolves around the kick". Helemaal mee eens. In deze stijl van muziek uiteraard. Belangrijk is dus de juiste samples. Wat is jouw favoriete sample CD voor drums? Die van mij Xtatic Goldmine Vol1 en Future FX voor de vage techno ondertonen. Of gebruik je ook kant en klaar geproduceerde beats?

Nog een ding. Waarom is er niets te zien op http://www.forcesupreme.tk/

JJ

hey jack (of jill :D)
Een CD zal nog wel ff duren voordat die zal uitkomen, maar morgen middag ga ik naar midtown, waar we gaan praten over een eerste release waar 4 tracks van me op zullen komen op hun techno label Xtrax. Daarnaast ben ik een beetje in contact met News, das een grootte distributeur uit belgie. Binnenkort kun je trouwens in de freerecords shop een CD vinden van Clubcharts waar ook een track van me opstaat.

Als je nog suggesties hebt over goeie neerlandse labels dan hoor ik dat graag!

Over mijn sound; T-racks voegt niet echt veel toe aan mijn tracks hoor, de power die in de tracks zit maak ik mbv veeeel compressie. Daarnaast gebruik veel breakbeats die ik inmekaar hak, en gooi daar evt wat addon loopjes op. Die loopjes haal ik oa. van sample cd''s zoals techno trance essentials en iets van Acid nog wat. Ik weet niet precies hoe die heet.
Ik laat ieg niks over van de loopjes en zorg dat ze niet meer te herkennen zijn. Ik plak dus niet simpel weg loopjes achter elkaar.

Als je wilt kunne we wel een keertje wat sample uitwisselen? Ik ben nl. nogal opzoek naar wat vage techno onder tonen :D!

Owja, mijn website is ff offline, ik heb nu een eigen domein naam geregistreerd; www.pushingboundries.com
Daar zul je in de toekomst tracks van me vinden en nog wat ander spul.

Tot die tijd moet je even op vitaminic kijken voor wat oudere tracks van me:

forcesupreme@vitaminic

Ajuus!

x trax....kijk da's n mooi label met credit...beter!

FS!!!! U rule man!!!

Lekkere track! Keep on going with da good shit, want je tracks worden steeds lekkerder. PS: laat het stemmetje er please in! Hij's goeoeoeoeoed...

--off topic--
Wat lopen een paar mensen te klagen dat je op moet schieten omdat deze stijl snel voorbij is? Wa's dat nou voor BS!
Mensen die langer dan tien jaar met echte goede techno bezig zijn weten dat ook dit soort plaatjes zelfs vóór 1995 werden uitgebracht. Luister nog maar eens goed naar de oudere werken van bijvoorbeeld het Radikal Fear label (Felix da Housecat), het oudere werk van Dave Clarke of de eerdere plaatjes van Tresor...
--on topic--

Techno lasts dude!

off topic!!! aan ferric!
pioneer koptelefoon rules inderdaad!!!
al 5 jaar en niet kapot te krijgen!! sony sucks!!
on topic

leuke track, vorige vond ik beter, iets meer stampen, hoe had je die swomp (???) kick (ofzo, in ieder geval die vette..)ookal weer gemaakt??

maar als je zo door gaat sta ik binnenkort plaatjes van je te kopen in de outland kelder!!

Origineel geplaatst door Ferric
FS!!!! U rule man!!!

Lekkere track! Keep on going with da good shit, want je tracks worden steeds lekkerder. PS: laat het stemmetje er please in! Hij's goeoeoeoeoed...

--off topic--
Wat lopen een paar mensen te klagen dat je op moet schieten omdat deze stijl snel voorbij is? Wa's dat nou voor BS!
Mensen die langer dan tien jaar met echte goede techno bezig zijn weten dat ook dit soort plaatjes zelfs vóór 1995 werden uitgebracht. Luister nog maar eens goed naar de oudere werken van bijvoorbeeld het Radikal Fear label (Felix da Housecat), het oudere werk van Dave Clarke of de eerdere plaatjes van Tresor...
--on topic--

Techno lasts dude!

Ik denk dat hij meer de stijl techno bedoelt en niet techno op zich. Tegenwoordig is de zogenaamde "trommeltjes" techno heel populair (denk aan marco bailey, filterheadz, adam beyer etc). Een goed voorbeeld is schranz, dat was een tijd heeel erg populair, en nu wat minder.

Maar ik geef jou ook wel een beetje gelijk, techno is gelukkig niet een tijdelijke bevlieging zoals hardstyle of zo. Techno was er als eerste en zal ook als laatste gaan :D!

Back