Koop je de synth's voor de Fun of.....

marce

Stamgast
Hallo iedereen,

De laatste jaren worden er een massa synth's verkocht , en rijzen de muziekwinkels als paddestoelen uit de grond.Je kan synth's kopen in alle soorten en maten , met veel knopjes, met veel kleurtjes enz enz.... Van Analoog tot Digitaal , van Retro tot Ultra modern. Maar waarom kopen wij deze synth's????.Waarom willen wij maar altijd meer en meer????? Is dat omdat wij zo graag muziek willen maken of is het de speciale sound die je kan maken of ....... is het alleen maar voor de Fun. Of is het een microbe die door ons bloed stoomd en ons zo nieuwsgierig maakt om wat dat ding wel kan of niet kan??? Of denken we dat we het allemaal wel in de muziekindustrie zullen waarmaken en veel geld verdienen??? Of zoeken we allemaal naar de ultieme sound die niemand heeft ????? Of om dat het zo stoer staat , met al die synth's op het podium???? Waarom willen we al onze laaste centjes spenderen aan die oude of nieuwe synth's ????

Ja , waarom ????

IK ben zelf al ongeveer 25 jaar door deze microbe gebeten .In gans mijn synth loopbaan heb ik mijn synth's al tweemaal compeet verkocht.De eerste maal , gewoon een bevlieging .Ik wou iets anders doen , iets dat niets met synth's of muziek te maken had.De tweede maal ,om medische redenen ,had ik ook alles verkocht. Dus alles de deur uit , niets bleef er nog staan.Na enkele maanden toch terug een synth'je gekocht (als uitvlucht kocht ik een kleintje) en enkele maanden later had ik er terug drie staan en wou ik er nog meer.

Ja, waarom eigenlijk ????

Groetjes,

marcE

:halleluja :biertje:

Bij mij is het iets onbewust... een soort drang om mijn "studio" af te maken...

in 99% van de gevallen is het denk ik verzamelwoede..net zoals treintjes, postzegels etc.

Als mensen een berg zien dan willen ze erop staan. Als ze erop staan zijn ze 1 seconde blij en dan willen ze de hoogste berg beklimmen, daarna de ruimte in...
Als je een leuke vriendin hebt, wil je er twee, dan drie.. Dan geen!!!!! Dan weer eentje, liefst een kleintje, en dan weer een grotere, betrouwbaardere, misschien twee....
Zoiets misschien? De menselijke drang tot verandering. :)

het is de drang die wij synth en knoppen freaks allemaal hebben, meer, meer meer, vetter vetter vetter! En vooral dan vette vintage apparaten die ik niet kan betalen. (vooralsnog niet, misschien later...wat... zeker weten!)

Ik stop pas als ik me reet niet meer kan keren in mijn synthzooi, pen pas 6 jaar bezig met muziek en pas 2 jaar met apparaten kopen, duss......

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Als je een leuke vriendin hebt, wil je er twee, dan drie.. Dan geen!!!!! Dan weer eentje, liefst een kleintje, en dan weer een grotere, betrouwbaardere, misschien twee....
Zoiets misschien? De menselijke drang tot verandering. :)

Mooi verwoord man! applaus!

Tja, wat kan ik zeggen anders dan: kwijl kwijl....:{ :{ :{

En voor de rest sluit ik me aan bij SticKX.... studio afmaken. Maar of ie ooit echt af zal zijn... ik betwijfel het.

BEN EINGELYK NOG EEN BROEKIE
MAAR ELKE KEER ALS IK WAT
NIEUW SPUL HOOR OF MEE AAN
DE SLAG IS DE VERBAZING
C.Q. DE VERWONDERING WEL
HEELGROOT HOOP NOOIT ZO BLASE
TE WORDEN DAT HET GELUID VAN
EEN ANDERE AAN KOOP ALS
NORMAAL TE ZIEN

Ik begin het mezelf ook af te vragen :D Ik zit altijd te bedenken wat ik nog 'mis' in mijn 'studiootje' (erg groot woord in mijn geval), maar tot op heden heb ik nog geen track gemaakt waar ik echt trots mee ben. En toch blijf ik er heilig in geloven dat die track er binnenkort steeds aankomt :D Kom wel steeds dichterbij het 'niveau' dat ik ongeveer hebben wil. Ik weet en accepteer van mezelf dat het niet in mijn bloed zit, maar vind gewoon hartstikke leuk om met synths te klooien en daar gaat het mij om. Ik koop ze puur voor de fun dus denk ik.

Maar zit wel altijd enorm te twijfelen.. zo heb ik nu mijn zinnen gezet op een MB33II van MAM, maar de gedachte dat ik toch wel eens iets meer met spullen moet doen die ik nu heb ipv steeds nieuwe bij te kopen houdt mezelf toch steeds weer tegen. Maar durf bijna te wedden dat ik over 2 maanden hier kan melden dat ik hem toch gekocht heb. Toch wel een soort verslaving dus :)

Eigenlijk is het gewoonweg niet uit te leggen. :)

Ik koop alleen iets als ik denk dat ik het nodig heb. Op mijn verlanglijstje staan nog een gewogen 88 toetsenklavier, een paar monitorboxen en een mengpaneel en dan ben ik waarschijnlijk tevreden. Maar kleine dingetjes (die bij elkaar ook een pak geld kosten) komen er vaak toch nog wel bij.

Origineel geplaatst door silvercloud
BEN EINGELYK NOG EEN BROEKIE
MAAR ELKE KEER ALS IK WAT
NIEUW SPUL HOOR OF MEE AAN
DE SLAG IS DE VERBAZING
C.Q. DE VERWONDERING WEL
HEELGROOT HOOP NOOIT ZO BLASE
TE WORDEN DAT HET GELUID VAN
EEN ANDERE AAN KOOP ALS
NORMAAL TE ZIEN

met gewone letters en niet na 5 woorden op enter drukken is het beter te lezen....

maar goed, ik koop synths voor de lol, wat wat ik er leuker dan synths kopen?

reden........

reden........

Ik koop synth's en andere zooi om m'n schulden een beetje op peil te houden.

Het knipperen van de lampjes ?????
Het draaien aan de knopjes ???
:confused:

Het uren lang zoeken naar DE SOUND ?????
Het blijven uitbeiden van onze homestudio tot er geen plaats meer over is ????

Tot vervelens toe naar namen voor ons zelf gemaakte klanken zoeken ???
Sparen naar de 10 é synth , die we infeite toch niet echt nodig hebben ???

Waarom zijn we zo bezeten en willen we toch weer meer???

Groetjes,

marcE

voornamelijk als ik denk dat ik het kan gebruiken. en da's best breed. maar ik heb een 'verlanglijstje' (voor als de super-rijke-sint toevallig in de buurt is..) van spullen die ik graag wil hebben, en dat zijn dan ook wel spullen waar ik lang over nagedacht heb..die verzamelwoede-periode heb ik een beetje gehad..

Ik koop synths omdat ik zo mijn 'street' look op peil hou. Steeds nieuwe spullen, dus steeds geen geld meer om nieuwe kleren te kopen, hence, de afgedragen look 8)

Maar zonder grollen en dollen, het is gewoon een ziekte. Als ik bij Feedback loop, of advertenties tjeck, dan wordt ik gewoon gek als ik iets leuks zie. Ik ben vervolgens net zo lang onrustig en ongelukkig tot ik iets heb gekocht. Heel even ben ik dan gelukkig en tevree en vervolgens begint het weer van voren af aan.

Gearjunkie!

koopziek heet dat. daar is psychologische hulp voor te krijgen trouwens, voor de mensen die zich ècht in de schulden steken en hun bankafschriften niet meer open durven te maken enzo

Back