• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

[TK] AKAI S3000xl met extra's

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

C738

Meubilair
Ik heb dr lang over na moeten denken, maar ik ga hem echt verkopen.

Een akai S3000XL met 32MB geheugen, een EB-16 effectsboard, 500MB interne SCSI harddisk, externe SCSI cdrom-drive en een aantal floppen en CD's met samples.

Hij staat voor 799 op 2ehands.nl, maar voor mijn forumvriendjes maak ik dr 775 van.

Okay, nog effe een sommetje voor degenen die meteen 400 euro willen roepen ;).
Sample 32mb + drives + disks 550 euro
EB 16 effectsboard 225 euro

totaal 775 euro (vast)

Eventueel wil ik ook wel ruilen tegen een yamaha A4000 met output expansion.

Robin (06 15451974)

Laatst gewijzigd:
*kleng!*

Leuk ding man! Super geluidskwaliteit! Makkelijk te editten via MESA2 of op de sampler zelf, groot display, 5 effecten stapelbaar te gebruiken. Dus: Distortion EN echo EN reverb EN chorus en nog een effect waarvan ik even vergeten ben wat ie doet.
Interne harddisk waar je mooi je samples op kan slaan. Dit werkt echt super!

Eventueel ook sampler apart (550) en EB16 (225) apart. Maar dit gebeurt pas als ik een serieuze koper voor de EB16 heb (anders blijf ik dr misschien mee zitten ;))

-Robin-

waarom dumpt iedereen die akai 3000 series C738?

gr. Tom

In 1e instantie: Dr worden net zo goed yamaha's, rolands en emu's gedumpt :D

maar antwoord op je vraag:

Ondanks de goeie geluidskwaliteit, kan ik niet echt met het ding overweg.
De geluidskwaliteit is echt goed, het geluid heeft echt druk als het ware.
Ik had een ews64xl en die was zo goed als compleet tweakable via midi cc's en (N)rpn.
Iets wat ik ook meer verwacht had van de S3000xl.
Na rondkijken en informeren hier op het forum, wat ik pas na de aanschaf van mijn S3000xl ontdekte, ben ik dr achter gekomen dat een yamaha Ax000 beter bij mijn werkwijze past.

Maar op zich is ie best wel vet!!!

...en nog steeds te koop!

-Robin-

Bedankt voor je antwoord C738.

Ik vroeg dit omdat ik altijd heb gewerkt met een softsampler maar de power ('druk' zoals jij dat beschrijft)
die krijg ik er niet uit. Ik twijfel zelfs aan z'n strakheid al zou hij strakker moeten zijn dan een hardware sampler.
Dus ik wil een hardware sampler proberen maar wel eentje die lekker werkt.
De 3000 serie van akai waren altijd 'wanna haves' maar ze worden ook stug genoemd voor degene die er nog nooit mee gewerkt heeft. Thats me..
Ik tweak m'n beats in de pc omdat ik dat makkelijker vind en er legio mogelijkheden zijn om de gekste beats te maken.
Voor het afspelen van ze wil ik nu echter een hardware sampler proberen maar wel eentje die wave files leest.
Ik zat dus eigenlijk te denken aan een akai z8 of een mpc 2000xl maar ik kijk ook een beetje met een schuin oog naar die akai 3000 series omdat ze zo 'goedkoop' zijn momenteel.

gr. Tom:)

Als je de S3000xl met scsi op je pc aansluit dan kun je wave files vanuit recycle, wavelab of een andere applicatie die de sampler via SCSI.
Dit gaat rap en je kunt samples beide kanten op oversturen.
Dus je hebt een wav in je sampler, die trek je binnen in wavelab, bewerken en dan kun je hem overschrijven in je sampler.
Samplen doe ik trouwens op de audio in van de akai. Daarna transfer ik ze naar wavelab want dat klinkt vele malen beter dan wanneer ik via mijn geluidskaart sample.

Waar die druk wegkomt weet ik niet, ik weet wel dat de samples die ik eerder in de ews64xl stopte veel beter klinken uit de akai. Het is net of ze meer ruimte hebben.
Als ik die akai realtime kon tweaken zoals ik die terratec en mijn yamaha synth kan, dan ging ie echt NIET weg, want de kwaliteit is echt super!

Stik.... Ik krijg pijn in mijn hart eigenlijk nu ik dit teruglees ;)

-C-

Oh, ik wist niet dat de akai's 3000 wave files konden lezen.
Ik dacht dat zij hun eigen akai formaat hadden vandaar al die akai sampel cd's, daar
staan geen wave files op!?

Kan ik ook in één keer een hele reeks drumsampels (wave files dus) vanuit mijn pc inladen in de akai waarna ze direct over alle toetsen verdeelt worden?

gr. Tom

De wavs kun je niet direct van CD inladen. Akai CD's hebben wel een speciaal formaat.
Een hele reeks drumsamples doe ik meestal met een geknipte drumloop uit recycle, die verdeelt ze over de toetsen en maakt een program.
Via mesa kun je ook programs maken van WAV files, dit is op zich wel arbeidsintensief.
Het editten van programs op de sampler zelf is, als je het eenmaal doorhebt, ook niet zo moeilijk.

Heb je belang bij mijn sampler Tom? Bel me anders even :) 06 15451974, vanaf half 7 vanavond weer bereikbaar, want ik ben straks onderweg naar huis. (En ik heb geen carkit, want voor dat geld heb ik weer gear gekocht ;))

-Robin-

Hallo 'C'.

In principe heb ik interesse in de je Akai mmar hij is voor mij te duur.
Ik begrijp dat wat je opnoemt meer waard is maar ik heb niet al die opties nodig.
De HD van 500MB is natuurlijk fantastisch maar aan een cd-romspeler heb ik al voldoende.
Ik wil hem alleen maar gebruiken voor het afspelen van m'n drumsampels dus 16MB Ram
zou voor mij al afdoende zijn ipv 32 MB Ram. Voor de rest zijn extra sampel cd's altijd welkom maar voor mij niet
essentieel omdat ik er zelf al een berg heb.
Het effectenboard lijkt me wel handig alhoewel ik me afvraag hoe de kwaliteit van de korte
galm klinkt. Dit is één van de moeilijkste te genereren galmen die meestal pas gaan klinken
als je de serieuze fx apparaten uit de kast trekt. Op drumklanken gebruik ik meestal een korte galm
maar die moet wel van goede kwaliteit zijn.

Ik denk dat het voor jou beter is om hem te verkopen aan iemand die van al de opties gebruik
wil maken en het de prijs dus waard vind. Als ik een bod doe zal het wel meer dan 400,- zijn
maar ik denk dat je er nog steeds niet vrolijk van wordt.

In ieder geval bedankt voor de feedback.

gr. Tom:)

*RAM!*

[marktkoopman mode] Wie maak me los?! [/marktkoopman mode]

yah goed.

Tom Thomas, je kunt altijd een bod doen, en misschien komen we wel tot een overeenkomst.
Want uiteindelijk heb je wel gelijk, C-Code!
En tenslotte is het een vraag prijs :D

Maar ik ga hem niet in onderdelen verkopen, dat ik de helft van het geheugen dr uit haal en die harddisk enzo.
Dat wordt me gewoon te gek.

Dus:

S3000xl met 32 MB, interne drive en externe cdrom (525 euro) en eventueel het FX board. (225 euro)
750 euro vraagprijs voor de set<-->zet het mes dr in! (of de :W)

-Robin-

Okay dan!

Ik neem aan dat je ook 8 analoge outputs hebt (en een stereo)
In dat geval is hij mij......komtie......500,- waard.
gezien de huidige prijzen een fair bod lijkt mij.

Ik hoor je!

gr. Tom:D

Gezien de huidige prijzen zit daar geen FX board bij dan. ;)

Naah misschien moet ik het ding eerst maar houden dan en wachten tot ie 'retro' is ofzo :)
Nee voor 500 gaat ie niet compleet weg. Zeker niet.

Neem ook aan dat hij alleen de sampler bedoeld, gezien je ze apart aanbiedt. Zie dus ook mijn bod op de EB-16.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back