Acid Noise Rock:)

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Zo heb een trackie gemaakt, eerst een gitaar stuk in 1 xmet een dr100 opgenomen en overdubs bijgedaan.

Daarna heb ik de rest in een Daw uitgewerkt.

Ik ga er nog in zingen maar de tekst is nog niet af. het was eigenlijk als schets bedoelt dus er zitten wel een paar valse noten tussen en die gitaar had ik ook wel even kunnen stemmen.

Ben benieuwd wat je ervan vind.

(gebruikt, Doefer, memoryboy, tapedeck, Dr100 Senheiser K6, me44, VestaxDJ mixer als oscilator)

:duivels:

2e mp3tje is een mp3 pro die klinkt alleen goed als je speler hem ondersteund. bv Audition

http://soundcloud.com/flyweight/solitude-tape-bounce-master

Attachments

• soliude_mixdown-normalmp3.mp3
    5,5 MB · Bekeken: 74
  • soliude_mixdown2.mp3
    5,5 MB · Bekeken: 88
Laatst gewijzigd:
Track is oké maar de guitar is inderdaad ontstemd. Alles kinkt het een beetje droog, ik mis warmte, die kun jij met een paar layers met effecten verwerken (tenzij de bedoeling hier is juist een akoestiek nummer maken; het kan trouwens aan mijn monitors-koptelefoon liggen).

Met kleine veranderingen (en ben benieuwd naar de zang!) heb jij een goede track in handen!

Ik zal de track zo ff op soundcloud gooien, er mist namelijk veel hoog door die mp3,

mmm hoe kan ik het warmer maken??

Misschien moet ik het op audio cassette opnemen ofzo??

Beetje eq en een heel klein beetje master reverb.

Het is wel als akoestisch nummer bedoelt, bedoel je dat je de gitaar niet warm vind klinken??

http://soundcloud.com/flyweight/solitude-mixdown-sketch

Ik zal de track zo ff op soundcloud gooien, er mist namelijk veel hoog door die mp3,

mmm hoe kan ik het warmer maken??

Misschien moet ik het op audio cassette opnemen ofzo??

Beetje eq en een heel klein beetje master reverb.

Het is wel als akoestisch nummer bedoelt, bedoel je dat je de gitaar niet warm vind klinken??

http://soundcloud.com/flyweight/solitude-mixdown-sketch

Hmmm, ik denk dat spelen met EQ en wat reverbs (maar niet te veel) kan helpen. De drums klinken naar mijn mening wat koud, maar nogmaals ligt het zeer waarschijnlijk aan mijn koptelefoon.

Als het nummer "akoestisch" bedoeld is, dan is het goed zo. Verder heeft je track potentie, ik vond die best leuk bedacht, dus zeker een moeite waard om af te maken :okdan:

EDIT: de track op soundclould klinkt iets beter (voller)

Ik hoor vaker dat mijn sound nogal droog klinkt. En die drums zeker.

Op een bepaalde manier houd ik daar ook van, beetje droog en warm.

Ik heb een heel klein beetje master reverb toegevoegd en het op tape opgenomen.

Grappig want nu kan je een A/B test doen.

In ieder geval bedankt voor de tip:)

http://soundcloud.com/flyweight/solitude-tape-bounce-master

Stukken beter! Volume van de bassline moet een klein beetje omhoog, op die manier zou warmer klinken.

Na 2.00 min: lekkere sounds!

Ik ben benieuwd naar de vocals en misschien wat kleine aanpassingen in de valse noten (vooral in het begin). Verder zijn de aanpassingen duidelijk te merken, en het is altijd interessant om te zien hoe een track "groeit" totdat die helemaal af is. Me likes it!

Check dit... dis de hoge lfo piep aan het eind..

Het zijn twee doepfer lfo's in een ring modulator.

Het lijkt wel een geheime boodschap:D

Attachments

• wtf.jpg
    wtf.jpg
    84,8 KB · Bekeken: 74
Check dit... dis de hoge lfo piep aan het eind..

Het zijn twee doepfer lfo's in een ring modulator.

Het lijkt wel een geheime boodschap:D

Ja, inderdaad! Best geinig. Het eind van de track is best super vind ik.

(Verder, to be honest, kan ik alleen tips geven op basis van mijn gehoor want... over gear praten en hoe moet je zus en zo gebruiken, dan kunnen andere mensen beter uitleggen; op dat betreft ben ik vrij ...¿blond? :D )

hahaha jij blond???

helaas van de baslijn want die is er niet.... alleen in het begin en eind...

Als ik een bruggetje kan bedenken wil ik de gehele track wel overnieuw gaan doen alleen das me nog niet gelukt.
De melodie van de gitaar is uber simpel G# C# Em7 Em... heeft iemand misschien een idee voor een bruggetje???

thnx:P

Grappig veel naar tdk feestjes geweest.

Hing vroeger vaak bij Confused in Den Haag beetje plaatjes uitzoeken mixen en chillen.

Daar kwam ook altijd iemand van de Tekno drum Krew...das ech :kimono:lang geleden
Doen jullie nog wel feestjes??

Anyways, ik ben het nummer helemaal opnieuw aan het doen omdat het een soort van schets is en de gitaar vals is en er een bruggetje bij moet.

Zo bedankt voor het compliment:okdan:

Ik heb inmiddels een tweede versie van het nummer gemaakt.

Omdat het eerste eigenijk alleen een schets was...en vals

Er zit alleen wel een synth baslijn in dus weet niet of er nog ruimte in de mix voor een basgitaar is... er moet ook nog mijn stem bij..

Bas er bij kunnen we altijd proberen.

:mega:

Back