focusrite saffire geluidskaart

Gracerooms

www.gracerooms.nl
ik gebruik adobe audition op pc met een focusrite saffire geluidskaart
maar hoor bij alles wat ik op de saffire aansluit bij hoog volume volgens mij elk geluidje dat zich in mijn pc afspeeld behoorlijk irritante frequenties. als ik beweeg met de muis hoor ik dat over mijn speakers als ik een sessie laad in adobe hetzelfde .iemand hetzelfde probleem?
please help
gegroet gracerooms

Hey, ik weet niet of onderstaande info bruikbaar is, maar ik zal mijn ervaringen even posten.

Heb zelf een Focusrite Saffire LE die ik gebruik met mijn Macbook Pro. Ik heb precies hetzelfde probleem. Echter is dit alleen als ik de geluidskaart met enkel Firewire-voeding gebruik en een extern beeldscherm heb aangesloten. Zal dus iets met de elektriciteit en grondaarde te maken hebben. Zonder beeldscherm en met voedingskabel heb ik dit probleem niet.

Vind het zelf ook uiterst irritant en ben inmiddels verder aan het kijken naar een nieuwe geluidskaart. Mede omdat de bouwkwaliteit me ENROM tegenvalt. De jack-inputs aan de voorzijde zijn helemaal aan gort (fysiek), terwijl ik deze nog geen 20x heb gebruikt voor het inpluggen van instrumenten. Jij (of iemand anders) hier ook problemen mee?

Ik heb een focusrite saffire pro 24 maar dat is echt de beste audio interface die ik ooit gehad heb. Juist super solide, geweldige pre-amps, fantastisch geluid en ik vind m ook gewoon erg mooi. Ik heb nog wat PCI rommel van E-MU en M-Audio gehad en een E-MU Tracker Pre external maar daar had ik dus alle bovenstaande problemen mee. Geruis, slechte kwaliteit, onhandig etc.

bedankt voor jullie reactie ga dat een proberen ,want ik ben eigenlijk best tevreden over de saffire afgezien van die noise.
peace g

probeer je speakers aan te sluiten dmv een andere stopcontact dan de computer die je gebruikt

Ik heb een soort zelfde probleem maar dan puur met mijn laptop+muis+koptelefoon.

Als ik de muis in de lucht hang hoor ik niks door mijn koptelefoon, maar als ik mijn muis op tafel leg hoor ik een constant zacht piepje en als ik de muis beweeg veranderd dit piepje een beetje, en als ik mijn muis nèt boven de tafel hou wordt de toon hoger als op de tafel. Als ik de muis loskoppel hoor ik het niet.

Het ligt niet aan mijn koptelefoon, die heeft dat op andere apparaten niet, heb dit getest en in mac heb ik dat ook niet, alleen in windows (op zelfde laptop windows en mac)

Nieuwe driver heeft ook geen nut. Het valt alleen op als je niks anders hoort, als ik een spel doe of muziek luister valt het niet eens op en gebruikt logic voor muziek maken dus daar heb ik de irritatie niet.

Weet alleen niet hoe dit op te lossen, had dit voorheen niet, is sinds een tijdje. Kan evt. nog wel een andere usb poort proberen en koptelefoon in lineout proberen of dat dan ook zo is, maar denk inderdaad dat het met de elektriciteit te maken heeft.

Ik gebruik hier een Focusrite Saffire Pro 24 DSP i.c.m een MacBook Pro, heb nog nooit last gehad van in de OP beschreven problemen.

Het is inmiddels opgelost door simpel een nieuwe driver te installeren.8)

Back