ik zoek 16 line inputs 24/96, FireWire, Midi en Wordclock

Paul Jenner

Stamgast
Je durft dit soort vragen bijna niet meer te stellen, maar ..., er is niet voor niets een aparte sectie op dit Forum voor geopend :engel:

Ik wil een audio-interface met bovenstaand signalement, het worden ongetwijfeld twee interfaces van 8 kanalen,
moet op ook 88.2 kunnen draaien.

Ik heb al zitten kijken naar de M-Audio Profire 2626.
Hebben een goede naam qua geluidskwaliteit en algehele value for money.
Ziet / zag er veelbelovend uit, maar heeft wat problemen lees ik op de eigen M-audio website, waar geen oplossing voor is (offset van samples op de optische in-outs). Deze lijkt hierdoor te gaan afvallen.

Budget maximaal € 1.000,- voor 16 kanalen.

Ik ga natuurlijk lekker zoeken op internet, maar hoor graag ervaringen e.d. uit de eerste hand.

Input welkom !

Dank,

Paul.

Red je net niet met dat budget maar is inderdaad een goede suggestie (MR816).

Heeft alleen geen midi.

is inderdaad boven budget, maar lijkt een goede optie:
- integreert zeer goed met Cubase (da's nou net het door mij beoogde platform)
- heeft DSP intern voor EQ, compressie, reverb. Dat maakt het wel duurder, maar bespaart weer op outboard gear (vooral reverb)
- komt met een iets uitgeklede Cubase versie -> ook opgelost !
- helaas geen Midi. Maar ik heb begrepen dat dit tegenworodig voor een prikkie via USB is op te lossen, met steady timing vanaf PC ???

Hmmm,
eens zoeken of met die MR816 problemen gerapporteerd worden.

Paul.

Raphie dacht ik.

Zoek je 'n intern of externe oplossing?
PC of Mac?

yep heb er 3 gehad, nu weer 2, stacken voor mij perfect, dus cubase ziet ze i.d.d. als 1 grote 16 poorts FW interface, je kan dan nog 2x een adat extender aan de adat poortjes hangen voor in totaal 32 i/o's of als je naar 3 interfaces gaat 48 i/o's

Ja, maar via ADAT krijg je niet dit aantal kanalen op samplerates >48 khz.

Overigens zou ik niet meer gaan voor een XP installatie, op PC nu Windows 7.

Hou er bij de MR816 wel rekening mee dat het ding zeer kieskeurig is wat betreft firewire chipsets.
Een VIA of TI chipset is een must, anders heb je gegarandeerd drop outs in het geluid.

2 units + Motif XS rack met FW doen het in daisychain anders prima op m'n Agere Chipset op m'n ASUSboard

Hoi Hanz en Ralphie,
volgens mij heeft Ralphie gelijk, je kunt door Adat 24/96 persen, maar het aantal kanalen halveert. Volgens mij zitten er op zo'n Steinberg twee Adat inputs, dus 8 kanale erbij, da's voor mij genoeg.

Goed om te horen Ralph, dat alles zo simpel en naar behoren werkt !

V.w.b. de FW chipsets, die aanbeveling van TI chip had ik al eens gelezen. MOcht het bij mij niet werken (geen idee welke chipset er in deze doos zit), dan koop ik wel een FW kaartje erbij. Belkin schijnt TI chip te hebben. Dan kan niet meer dan twee tientjes kost lijkt me.

Nu nog even kijken naar de kabellengte. Ik heb voor FW en evt overige connecties wel 4 a 5 meter kabel nodig, als ik zo eens kijk hoe ik de boel (noodgewongen) ga opstellen.

Bedankt voor jullie input.

Aankopen kan nog een paar weken duren,
maar het zit er aan te komen.

Paul.

Zijn er bij die Steinberg interface overigens klachten bekend over sample off-sets of andere bugs ?

Paul.

Nee, zit op Cubase 6, maar de meegeleverde 5 hoewel wat beperkter doet het ook prima

Ik zit net in te lezen over die Cubase 5 AI, maar misschien toch even wat vraagjes aan iemand die het al gebruikt:

ik neem aan dat daar ook EQ's, compressors per kanaal in zitten ?

Kan die Halion sampler er aan gehangen worden ?

Paul.

Back