MPC2000Xl & midi-contr, recording

glennplumber

Kneed je synth
Hey !!

Vraagie : Ben al weer een tijdje overgestapt van logic naar mpc en ben daar errug blij mee.
Alleen iets wat toch wel errug prettig in logic was ... is dat je midicontrollers gedurende de hele track achterelkaar door kan opnemen.
Bijv ... ik heb eeb track 'klaar' en wil de filtercutoff van een synth gaan opnemen ... met logic kon ik dan op rec drukken en in 1 ruk de hele filtercutoff van die track in 1 keer opnemen.
Nu ben ik in maatjes van 8 aan het recorden wat best wel vervelend is.

Kan dit nou ook met de mpc ?? (zonder een sequence van bijv, 64 of 128 te gebruiken)

Alvast bedankt,
GlennPlumber.

he glen,

volgens mij niet, heb ik ook al naar lopen zoeken. ik dacht ook dat het wel moest kunnen maar je kan ik rec mode niet naar een ander seq. en in song mode kan je niet opnemen.

maar kan het ook fout hebben, dus mensen met een MPC, spreek nu.:D

Re: MPC2000Xl & midi-contr, recording

Origineel geplaatst door glennplumber
Hey !!

Vraagie : Ben al weer een tijdje overgestapt van logic naar mpc en ben daar errug blij mee.
Alleen iets wat toch wel errug prettig in logic was ... is dat je midicontrollers gedurende de hele track achterelkaar door kan opnemen.
Bijv ... ik heb eeb track 'klaar' en wil de filtercutoff van een synth gaan opnemen ... met logic kon ik dan op rec drukken en in 1 ruk de hele filtercutoff van die track in 1 keer opnemen.
Nu ben ik in maatjes van 8 aan het recorden wat best wel vervelend is.

Kan dit nou ook met de mpc ?? (zonder een sequence van bijv, 64 of 128 te gebruiken)

Alvast bedankt,
GlennPlumber.

Nee. Dan zul je toch echt je stukje van acht maten eerst naar 64 of 128 moeten kopiƫren.

Iets wat ik nooit heb uitgeprobeerd en vlp niet kan uitproberen maar Glenn, ik kan me herinneren dat je een tweede sequence ernaast kan laten lopen. Zou je dan niet een aparte (langere) sequence kunnen opnemen met deze midi info. Check ook even hier of ze het antwoord voor je hebben. Niet alles staat namelijk in de handleiding vermeld ;)

Werk je in song mode? Zoja, dan kan je toch de hele cutoff range verdelen over een paar sequences en die
in song mode achterelkaar afspelen. Dan kan je gewoon met de gewenste 8 maten blijven werken.
De Akai mailinglist is ook erg fijn voor vragen en antwoorden.

Origineel geplaatst door sander
Werk je in song mode? Zoja, dan kan je toch de hele cutoff range verdelen over een paar sequences en die
in song mode achterelkaar afspelen. Dan kan je gewoon met de gewenste 8 maten blijven werken.
De Akai mailinglist is ook erg fijn voor vragen en antwoorden.

Yeps ... zo doe ik het nu ook ....

Alleen kan je er nu niet ff lekker in 1 feel doorheen jassen !! ;)

Back