Gevraagd OSC multisamples voor online archief

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Heel graag zou ik multi samples van verschillende modulairs willen.

Alleen van de VCO's

Zelf heb ik alleen 3x de doepfer A110 osc's

Ik wilde samples gebruiken voor een online archief met spectrogrammen en achtergrond informatie.

De sampels zijn dan door ieder te gebruiken voor sounddesign.

Het liefst 25 a 30 seconden per osc chromatisch.

Als je alle samples gewoon in 1 file hebt kan ik ze wel los knippen en in op noot sorteren.

Formaat: Wav Mono 16 bit 44.1 KHZ

Alles uiteraard onder een opensource licentie, dus vrij voor ieder.

Zelf woon ik in Scheveningen mocht je in de buurt wonenkan ik ook een tascam DR100 menemen en de boel opnemen.

:mega:

Er bestaat een programma dat automatisch synths samplet over het hele notenspectrum, via MIDI-signalen. Ik kan niet direct op de naam komen, maar er zal wel iemand weten wat ik bedoel. Dat kan al heel wat werk en moeite besparen en je kan er dan ook nog automatisch een Kontakt-bestand ofzo bij krijgen.

daar staat hier iets over denk:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=138644

Ik gebruikte vroeger 'Seamless Looper' om samples te maken en dat werkte perfect. Maar sinds ik op Win7 zit, kan ik er spijtig genoeg geen mono samples meer mee open krijgen. Er is ook blijkbaar geen support meer voor.

Daarom heb ik een paar nieuwe programma's getest en deze kwam er voor mij als beste uit : Extreme Sample Convertor :

http://www.extranslator.com/

De nieuwe versie heeft uitgebreide opties om hardware synths/VSTi's te sampelen, je kunt er zelfs nog een pak vst effecten tussen steken als je dat wil.

Ik gebruik ESC momenteel om mijn Roland MKS-50 te sampelen en alles zit er in : batch sampling, trim, truncate en (zeer goeie) autoloop!!

Als bonus kun je het programma ook gebruiken om sample libraries te converteren naar andere formaten.

Peter.

Ja daar heb je Sample Robot en Extreme Sample converter voor.

Alleen verwacht ik niet dat iedereen dat gebruikt.

Dus gewoon chromatisch gesampled is ook goed..

Wel bedankt voor de tip.

Vergelijkbare discussies

Back