3.5" Disk drive voor S-330?

somaboy

Stamgast
Ik haalde laatst m'n s-330 boven en de disk drive blijkt niet meer te werken, maakt alleen nog een ratelend geluid.

Spijtig, want het ding is wel erg bruikbaar als 12-bit drum sampling module, zei het dan van het zeer ongebruiksvriendelijke soort.

Heb wat zitten zoeken op google en het blijkt dat standaard 720kb drives niet altijd werken in dit apparaat. Zoek dus een type drive dat werkt in dit apparaat. Maar het mag ook niet veel kosten, want een s-330 vind je tweedehands voor 50€ of minder.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt.

Ik heb geen ervaring met een nieuwe flop in mijn S330 te zetten, maar misschien wel een tip. Op EBay vind je tegenwoordig voor dit bedrag cardreaders die op een sd of flash kaartje floppy images zetten. Kun je bijna je hele collectie disks op een sd kaartje zetten als dit werkt. Ik zou hier is naar zoeken. Mocht je echt niets kunnen vinden dan wil ik evt mijn s330 met muis en groene monochroom monitor wel verkopen voor een heel goed bod.

Ja, ben die cardreaders al tegengekomen, maar heb nog niet kunnen verifiëren of ze werken met de S-330.

Hoe dan ook denk ik dat die emulator ook duurder zal uitkomen dan een tweedehands S-330.

Bedankt voor je aanbod, maar ik ga niet een tweede keer een S-330 aanschaffen. Dan ga ik liever voor een mpc 60, al is het maar om me de hoofdpijn te besparen van de S-330 bediening. Als ik geen quick fix vind is deze rijp voor de vuilnisbelt.

Blijkbaar zou een atari disk drive ook gewoon werken en die zijn tegenwoordig niet duur en volop verkrijgbaar dacht ik.

http://www.generalconcepts.com/sgroup/fdrive.html

De TEAC FD235 en CHINON FZ357 zouden dus ook geschikt moeten zijn aangezien beide modellen beschikken over jumpers. Ik vermoed dat floppy diskdrives met jumpers wellicht het meest interessant zullen zijn aangezien je daarop één en ander kan instellen naar gelang de gebruikte situatie.

en Commodore Amiga floppy diskdrives zouden het wellicht ook moeten doen.

Geen idee of het ook daadwerkelijk zal werken in jouw S-330 maar wellicht dat je hiermee wat gerichter kan zoeken naar informatie?

uit z'n kapotte Atari/Amiga
hmmm.. een amiga diskdrive is wel iets speciaals dacht 'k !!??

soit:
http://shop.benl.ebay.be/i.html?_nkw=atari+drive&_sacat=0&_odkw=atari+diskdrive&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Oeps:
NOTE: these drives are for use with Atari ST computers ONLY and will not work with KORG, Roland, Yamaha any other other music keyboards

http://cgi.benl.ebay.be/Atari-ST-STE-Mega-Falcon-floppy-disk-drive-720k-1-44mb-/150554536979?pt=UK_VintageComputing_RL&hash=item230dbfec13

Wat de bediening betreft, gebruik je wel een monitor en een muis, want dan werkt het best aardig volgens mij. Zonder deze twee zaken idd niet werkbaar. Wat de snaar betreft, goeie tip. Dit was ook het probleem bij de drive van m'n SY99.

De monitor heb ik, muis heb ik nooit gehad.

Die S-330 was m'n eerste stuk gear ooit na de MS-10. De "Engrish" manual heeft me als zestienjarige echt nachtmerries bezorgd. Wel lekkere bak als je er eenmaal samples in hebt zitten.

Ok, mocht je de drive werkend krijgen, de muis is MSX-compatible. Hiervan kun je er met een beetje zoeken wel eentje scoren. Werkt weer iets makkelijker dan knopjes drukken. Monitor is echter onmisbaar. Ipv de muis is er ook een soort touchpad, maar die is niet te vinden voor een normale prijs helaas...

Back