Wav omzetten naar mp3

Derjano

Ouwe rot
Hoi,

Wat is de beste manier om een mp3 te maken?
Stel ik moet een 128 kbs 44 Khz mp3 file aanmaken om op bijvoorbeeld www.mp3.com te zetten. (128 kbs en 44Khz zijn de limitaties van bijvoorbeeld www.mp3.com en www.vitaminic.nl)
Stel ik heb een wav van 96Khz en 24 bit. (of 48Khz 24)
Wat ik normaliter deed is deze eerst omzetten naar 44KHz 16 bit omdat ik ook een audio CD wilde maken en daarna converteerde ik ook naar een 128 44Khz mp3file met Musicmatch. Gevolg vaak nogal wat gesis in het geluid met hihatss etc.
Laatst converteerde ik per abuus met Musicmatch een 24/ 96 Khz file in 1 keer naar 128 kbs 44khz mp3 file. Ik dacht altijd dat dat niet zomaar kon.
Gevolg kwaliteit leek een stuk beter.
Vraag is dus eigenlijk:

Wat is de beste manier om een 128 kbs 44khz mp3 file te maken van een 96 khz/24 wav file?

groet

Derk

Naar mijn weten moet je gewoon een goeie encoder hebben.. Neem bv lame, dat is een hele goeie. Maar ik gebruik zelf vaak de encoder van SoundForge, die is ook prima. Zet wel de accuracy op 'hoog'.

Tja

Tja

Ik had blijkbaar een gedachte kronkel.
Ik weet niet waarom maar ik kan me kan herrineren dat het me het iedere keer in het verleden niet lukte een 96h khz 24 file naar 128 mp3 om te zetten terwijl dit wel lukte met een 16 44Khz wav.
Sindsdien er vqn uit gegaan dat dat verplicht was.
Sorry I'm bordered

Back