Rack schroeven / 'dinges'bouten

Status
Please reply by conversation.

barn

Detroit nerd
Ik zoek dus schroeven en van die boutjes om je apparatuur mee in je rack te schroeven...
Geen audio zaak heeft ze... Iemand idee waar ik dit kan vinden? Of heeft iemand een zooi teveel?

Google is je vriend.
Anders gewoon een ijzerwarenzaak binnen lopen en wat m6 schroeven kopen..

Nou, zo simpel is het niet altijd, ik heb diverse racks gehad met allerlei verschillende schroefdraden.
Als het rack niet te groot is: meenemen naar de ijzerboer, anders een paar verschillende schroefdraden vragen en meenemen, testen en dan de juiste ophalen..

Als je in het centrum zit heeft bijvoorbeeld Meijer IJzerwaren op de Rozengracht ze. (Schuin tegenover Dijkman, die ze waarschijnlijk ook heeft, maar waar je natuurlijk niet naartoe wilt.)

Formuleer wel zorgvuldig bij Meijer. Erg goede gasten, maar de bekende ijzerwaren humor ligt altijd op loer. Voorbeeld uit 'humor' op hun website:

Klant: “heeft u voor mij 1 doos schroeven 4 x 40”
Verkoper: “oké, een doosje 160”
Klant: “160?”
Verkoper: “ja, dat is toch 4 keer 40”
Verkoper pakt het doosje en zet het voor de klant neer.
Verkoper: “ik zal het maar op zijn Nederlands zeggen ‘SCHROEF ZE’”
Klant: “hoezo op zijn Nederlands?”
Verkoper: “op zijn engels is het anders ‘SCREW YOU’”

Ik heb de laatste tijd ontdekt dat je dat soort 'specifieke' ijzerwaren eigenlijk net zo goed (zo niet beter) kan kopen op Ebay. Soms letterlijk vanaf de andere kant van de wereld, dat is soms nog goedkoper dan nederlandse ijzerboeren.

Met 'specifiek' bedoel ik bijv. ook de beruchte Eurorack M2.5 schroefjes (itt M3 die je overal kunt vinden).
Daar heb ik me toch aardig voor moeten zoeken, op Ebay bestel je die voor luttele euro's in alle smaken die je maar kunt bedenken.

Kooimoeren (cage nuts) en de bijbehorende boutjes kan je ook kopen bij (online) muziekwinkels, bijv. Thomann of Music Store.

Let er trouwens op dat je de kooimoeren en bouten in M5 en M6 tegenkomt.
Maakt weinig uit welke je gebruikt, als je ze maar niet door elkaar heen haalt (da's logisch).

Ik zou eigenlijk gewoon lekker één setje kopen, met moeren bouten en ringetjes, compleet.
Bijv. http://www.netwerkproducten.com/stuks-schroeven-kooimoeren-ringetjes-p-935.html (kan vast nog wel iets goedkoper, maar gaat om het idee).

Ik heb nog wel een zakje liggen
Hangt er vanaf welke maat je nodig hebt...

Status
Please reply by conversation.
Back