Even voorstellen

whalertje35

Nieuwkomer
Na jaren niks gedaan te hebben met trachten muziek te maken, gisteren een Roland MC 808 aangeschaft en hier maar eens trachten muziek mee te maken in combinatie met Fruity loops of Sonar (daar ben ik nog niet over uit, aanbevelingen zijn welkom). Vroeger heb ik niet meer gehad als een Amiga 500+, sampler interface, midi interface, Boss DR550mk2, Inkel mengpaneel etc.

groeten,

Dennis

Welkom! Fruity Loops werkt heel snel en eenvoudig, maar laat naar mijn idee een stempel achter op je eindmix. Qua filters en automation is het heel eenvoudig knippen plakken en slepen! Sonar (of Cubase etc.) zijn wat meer op muziek en mixage (eindmix van een band bijvoorbeeld) gericht en hebben (Cubase iig) geen ingebouwde step sequencer zoals FL. Vind dat altijd een groot nadeel in vergelijking met FL. Drums doe ik in Cubase dus helaas met de pianoroll (GM).

Vroeger heb ik niet meer gehad als een Amiga 500+, sampler interface, midi interface, Boss DR550mk2, Inkel mengpaneel etc.

Leuk! Doet me denken aan de tijd met 4 sporen step trackers en het gruizige 8 bit geluid ;). Had zelf een Amiga 500 met sampler, waar ik toen alles mee deed.. LOL

Welkom :okdan:
Inkel mengpaneel....
Inkel was mn eerste mixer.... 12 kanaals 3 bands, 4 stereo & 8 mono uitgangen en met nog een analoge delay aan boord. Als ik toen een grotere uitgebreidere mixer plus wat FX gear had gehad, had ik achteraf gezien wsl niet alles verkocht in '95 :P

Leuk! Doet me denken aan de tijd met 4 sporen step trackers en het gruizige 8 bit geluid ;). Had zelf een Amiga 500 met sampler, waar ik toen alles mee deed.. LOL
Ik heb een hoop lol hiermee beleefd, mijn maatje had ook zo'n setup (Amiga etc) dus samen konden we aardig wat fabriceren. Later heeft hij de TR909 er bij gekocht voor 750 gulden (tweedehands), toen aardig wat geld voor ons begrip. Als je kijkt naar Neophyte in de beginjaren (gabberhouse) dan hebben die aardig wat met behulp van de Amiga geproduceerd.

Welkom :okdan:

Inkel was mn eerste mixer.... 12 kanaals 3 bands, 4 stereo & 8 mono uitgangen en met nog een analoge delay aan boord. Als ik toen een grotere uitgebreidere mixer plus wat FX gear had gehad, had ik achteraf gezien wsl niet alles verkocht in '95 :P
Ik had volgens mij de audio mixer 800 of iets dergelijks.

Als je kijkt naar Neophyte in de beginjaren (gabberhouse) dan hebben die aardig wat met behulp van de Amiga geproduceerd.

Gabberhouse, daar ben ik ook nog en tijdje als puber into geweest ;) Wel vet die Mysterland editie 1 toen was het nog een stuk minder commercial dan de huidige feesten..

Back