sh1 sh3 mks80 tr606 tr909 wasp cs30 odyssey etc

rev 5 = dus mks 70 / jx8p/10 qa filters ...slikrick filters met [soort van stepping ] von de pg800 nooit so lekker werken ,..
blijft tuurlijk een mooie synth de mks70 + pg800 voor rond de 500

de j60 blijft dus de beste juup benadering en de jp4 ...die ook aardig duur wordt ...[persoonlijk liever de juno 60 dan ...;-]

persoonlijk voor de modulaire boys
is de system 100m een juup8 qa filters vervanger

er zijn tegenwoordig dus ook die ..jupiter 8 filter modules [harvestman? / ofwast nou ; emulator archive modules ..hm

Euhh....janse = R-ond? Ik snap er nu niets meer van hoor :D

En ach, ik heb van de week weer even fijn gespeeld met mijn MKS-80 rev 5 en het is en blijft een heerlijke synth met een goede en vooral erg analoge klank. Zal wel een groot verschil zijn met de rev 4 (...) maar ik lig er niet wakker van eerlijk gezegd. Is misschien ook wel de leeftijd (die van mij dus); ik ben wat milder aan het worden met dit soort dingen :)

tja, zal ook wel meevallen, rev5 zal ook wel een fijne machine zijn.maar de prijzen zijn inmiddels in de regio van de kieskeurige koper.

trouwens bennik ook [ soms/ verbaast of issit verdwaald ] ook een alias ;-] van Ron. hele forum eigenluk.

wij zijn hier.. met zn 2en Hooi!

Citaat Vinnieq : Niet elke eerste versie is rijp voor de markt.
Dat had SCI met de Prophet 5 rev 1 en 2 ook maar beter kunnen doen, had heel wat kopers toen een hoop ellende bespaard.
Citaat Hooihuis : Zal wel een groot verschil zijn met de rev 4.
Nee hoor, alleen kun je bij de rev 3/4 het filter laten oscilleren en bij de rev 5 niet meer.
Maar toch is de rev 4 gewilder alleen om de curtis chips die erin zitten, dat heeft op sommige mensen toch een bepaalde aantrekkingskracht omdat die geassocieerd worden met goed klinkende synths.

nee naast elkaar is de jp8 filter prettiger en veelzijdiger in klank.de sys100m iets sterieler de jp8 wat warmer/ronder. mijn mening (heb ze beiden jaren naast elkaar staand gebruikt)

Ik misbruik ze alleen liggend :P

MaxineHarper-xl.jpg

Citaat analogica: Citaat Hooihuis : Zal wel een groot verschil zijn met de rev 4.
Nee hoor, alleen kun je bij de rev 3/4 het filter laten oscilleren en bij de rev 5 niet meer.
Maar toch is de rev 4 gewilder alleen om de curtis chips die erin zitten, dat heeft op sommige mensen toch een bepaalde aantrekkingskracht omdat die geassocieerd worden met goed klinkende synths.

Hooihuis: Ja, mijn opmerking was ook enigszins sarcastisch bedoeld eigenlijk...ik weet dat het verschil minimaal is. Dat het filter niet zelf resoneert vind ik geen probleem, al helemaal niet bij een polyfone bak.

ben best benieuwd wat soon sh 1 op mag brengen ..mooie roland bak wel nog steeds 1 osc

Deze is dik hoor Ron. Inderdaad maar 1 oscillator maar hij dreunt je het huis uit als het moet. Sinds kort heb ik ook een MC-202 die zoals je weet dezelfde engine heeft als de SH-101, en die klinkt toch weer totaal anders dan een SH-1. Tuurlijk kan je de SH-1 ook aan de MC-202 hangen en dan is het helemaal feest :D

Citaat sunny pedaal : heb ze beiden jaren naast elkaar staand gebruikt.
Ik misbruik ze alleen liggend :P

Kan je die simplistische sexistische insinuaties niet een keer voor je houden..

Het humor gehalte is 0 en waarschijnlijk is de realiteit totaal het tegenovergestelde van jouw "opschepperige" claim to fame..

dus.....

:r

sorry de klemToon was geloof ik niet geheel duidelijk.
ze stonden dus naast elkaar. en nee ik heb ze niet onafgebroken , dag in dag uit , jarenlang gebruikt
( vond het al zo goed van me dat ik beideN schreef )

Citaat ralphvanzeel : Kan je die simplistische sexistische insinuaties niet een keer voor je houden.
Kun je niet tegen een beetje humor met een ;)
Waarschijnlijk doe jij het alleen met synths :D

Deze is dik hoor Ron. Inderdaad maar 1 oscillator maar hij dreunt je het huis uit als het moet. Sinds kort heb ik ook een MC-202 die zoals je weet dezelfde engine heeft als de SH-101, en die klinkt toch weer totaal anders dan een SH-1. Tuurlijk kan je de SH-1 ook aan de MC-202 hangen en dan is het helemaal feest :D

ozies zde sh1/2 en 09 discrete osc d8ik..de mc202/101 weer cems osc chips
filters?

zelfde as de juno 60

enjanse is ..mn <3
dubbelpost:engel:

Je humor is anders vrij beperkt.

Zowiezo, op een synthforum opscheppen dat je wel 's neukt.. :)

Citaat demian : dat je wel 's neukt.
Heb je mij die woorden zien schrijven, nee toch, waar jullie vunzige sexisten wel overal niet aan denken.
Hoe vaak ik sex heb en met wie en op welke manier hou ik echt wel voor mezelf, zoiets deel ik zeer zeker niet met vreemden :eureka:
Sommige forum leden doen bepaalde uitspraken die ronduit dubbelzinnig zijn en als ik er dan een bepaalde draai aan geef en een humoristisch opmerking over maak kan dat toch geen kwaad :engel:
Soms is het nodig om hiero een beetje humor te brengen anders wordt het hier al gauw saai met al de oude verstokte synthfanaten :Z

nou , geen valse schaamte svp.
dacht toch dat je alias " stud " was, niet ?
misschien idee voor een nieuwe topic; "hoe vaak bespeel je je favorieten synth ? "

tja sorry voor de meligheid, ik neem het waarschijnlijk te lichtvaardig op , excuses mois :o:

dezelfde patch blijkbaar gespeeld door een rev4 en dan rev5

Woow, zo ghroot verschil dat geloof ik niet.

Die rev.5 sample lijkt sprekend op m'n JX10... zeg maar te hetzelfde ... dit is een jx10/mks70 ..:maffia: niet ?

Sinds kort heb ik ook een MC-202 die zoals je weet dezelfde engine heeft als de SH-101,

Ik zowel de sh101 als de mc202 meerdere malen gehad, maar de 101 klinkt echt veel voller en dikker dan de 202. Ook is er een behoorlijk verschil kwa funkties op het synth gedeelte.

Ik geloof dus niet dat het dezelfde "engine" is. Misschien veel dezelfde chippies maar daar houd het ook bij op.

rev 5 = dus mks 70 / jx8p/10 qa filters ...slikrick filters met [soort van stepping ] von de pg800 nooit so lekker werken ,..
blijft tuurlijk een mooie synth de mks70 + pg800 voor rond de 500

de j60 blijft dus de beste juup benadering en de jp4 ...die ook aardig duur wordt ...[persoonlijk liever de juno 60 dan ...;-]

persoonlijk voor de modulaire boys

er zijn tegenwoordig dus ook die ..jupiter 8 filter modules [harvestman? / ofwast nou ; emulator archive modules ..hm
FF offtopic. Deze stijl doet me aardig aan R-ond denken!!

Back