(Progressive House) Ummet Ozcan - Insignia (remix) Work in progress

JapaneseFood

Ableton rocker
Abend, :doei:

Ben met een vriend bezig met een remix voor de Ummet Ozcan remix contest. Ik wil hem hier even laten horen voor wat feedback. We hebben er progressive house track van willen maken het origineel is wat meer trancey.

De kick en de bass zitten nog niet helemaal lekker. Dus er moet nog een hoop gemixt worden, maar we zijn al een heel aardig eind op weg.

Wat kan er beter, wat moet er anders?

Attachments

• Insignia (Gioberto & The Guilty Guy.mp3
    5,4 MB · Bekeken: 89
kick is i.d.d. wel een beetje an de zware kant, verder een lekkere remix in wording.

Ik vind het echt geweldig. Even op mijn iPod gezet, heb morgen 1.000 km in de auto voor de boeg met 3 collega's. Ga hem lekker vaak draaien en feedback volgt :)

kick is i.d.d. wel een beetje an de zware kant, verder een lekkere remix in wording.

Ok, deze word word waarschijnlijk vervangen. De kick haalt de snelheid er nu een beetje uit en neemt veel ruimte in het laag in. De toms verzuipen nu een beetje.

Ik vind het echt geweldig. Even op mijn iPod gezet, heb morgen 1.000 km in de auto voor de boeg met 3 collega's. Ga hem lekker vaak draaien en feedback volgt :)

Whoop whoop thanks!
1.000 km das een lange rit. Feedback wordt gewaardeerd! Ben benieuwd of het laag goed overkomt.

Algemeen: lekkere track: *** outta *****

Plussen:
- Groovy ritme
- Prettige opbouw
- mooie sounds

Minnen:
- kick en bass (zoals je zelf al opmerkte)
- de FX overgangen in het begin. Deze zijn al jaren overused in Prog IMO.
- 1 FX overgang klinkt out of sync.

Keep up the good work :okdan:

Algemeen: lekkere track: *** outta *****

Plussen:
- Groovy ritme
- Prettige opbouw
- mooie sounds

Minnen:
- kick en bass (zoals je zelf al opmerkte)
- de FX overgangen in het begin. Deze zijn al jaren overused in Prog IMO.
- 1 FX overgang klinkt out of sync.

Keep up the good work :okdan:

Ok bedankt voor je feedback, we gaan de FX nog beter uitwerken. Maar hoe zouden we de overgangen minder overused kunnen laten klinken? Met beter uitgewerkte fills?
En op hoeveel seconden zit die out of sync FX?

geen tips helaas, mij te commercieel jerome isma ea..... maar prima track

Hij is zo goed als af nu, we hebben hem ondertussen ook genoeg gehoord :r

We hebben nog wat aan de mix gedaan en wat overgangen afgewerkt.

Attachments

• Ummet Ozcan - Insignia (Gioberto & TGG Remix).mp3
    5,4 MB · Bekeken: 88
lekkere track geworden, maar je mix dipt wel behoorlijk in het hoog door de compressie limiting, luister maar eens op highpass of laptop speakers, behoorlijke dips in volume daar waar meer actie in het laag zit.

Compressie staat id te sterk, dit merk je ook door het lead geluid wat er in de breek te hard uit komt.

Verder vind ik dat die breakbeat er te snel in komt en een lelijk snare geluid heeft,

Ik zou die breakbeat een x aan tal bars uitstellen en de lead daar zachter zetten.

Ok bedankt voor je feedback, we gaan de FX nog beter uitwerken. Maar hoe zouden we de overgangen minder overused kunnen laten klinken? Met beter uitgewerkte fills?
En op hoeveel seconden zit die out of sync FX?
Ik heb nog even geluisterd en ik kan die out of sync FX even niet meer vinden.
Wat de overgangen betreft zou ik zelf meer iets nieuws pakken of een bestaande patch editen, zodat het wat meer een eigenheid krijgt. Het klinkt anders in mijn oren wat als 2003 - 2005 Prog/tech, maar dat is persoonlijk. Ben benieuwd naar het eind resultaat. Kun je me een PB sturen? Ik zou hem misschien wel ik willen gaan supporten in mijn upcoming Proton Radio show.

Succes!

Ik heb nog even geluisterd en ik kan die out of sync FX even niet meer vinden.
Wat de overgangen betreft zou ik zelf meer iets nieuws pakken of een bestaande patch editen, zodat het wat meer een eigenheid krijgt. Het klinkt anders in mijn oren wat als 2003 - 2005 Prog/tech, maar dat is persoonlijk. Ben benieuwd naar het eind resultaat. Kun je me een PB sturen? Ik zou hem misschien wel ik willen gaan supporten in mijn upcoming Proton Radio show.

Succes!

Allright! We doen nog een beetje aan de eindmix en dan zal ik hem via een PB'tje naar je toe sturen. :okdan:

Back