cs 30 schema / voeding troubles ..help

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
vanwege mn defecte voeding ???

er waren twee fuses geblowe ..hihi opt voedings board
en nadatk die had vervangen ..kreeg ik een constante brom/ klank [soort van self reso ...door de vca heen enig idee iemand

aleen de vca env sliders reacten beetje opt t constante gezoem / brom
ik denk dat er iets opt voedings board ...burn is ..zie niet veel wel een donkere tor [transistor ..
en ...de sequencer start niet ...eigen alle functies liggen plat ...lijkt een duidelijk iets van voeding probleem die de verschillende boards van de juiste diverse spanningen voorziet

enig idee waar een cs30 schema te verkrijgen ..
dank
grt rond :engel:

Dat is vervelend Ron....helaas kan ik je niet helpen. Zou je hem niet naar een techneut brengen, of durf je het zelf wel aan?

Grijp die multimeter van je even en meet de uitgangsspanningen van de voeding. Dan weet je meteen of die al dan niet OK zijn en kan je verder gaan zoeken.

Dat is vervelend Ron....helaas kan ik je niet helpen. Zou je hem niet naar een techneut brengen, of durf je het zelf wel aan?

kheb de zekering al vervangen ..das een 1 toen constateerde ik ....t rest verhaal.....enjaah, denk dat ask weet wat , t wel durf te vervangen.....
cs is vrij open vanstructuur:okdan:
chill
er is dus een torretje ..verkleurd ,....dat ga ik eerst eens uitzoeken,wat t doet!
hail2me;-]]

[verrassend sinds de tr606/cst niet meer ..doet, *D
doekbyna niks meer met muziek[soms wat ideen,met vst ..schrijven.....:eureka::z:bekdicht:
vd week eerst maar andere drums/fx ansluiten :engel:

ik zou ook de voeding loskoppelen van de andere borden en niet meer aansluiten voordat het probleem opgelost is, om erger te voorkomen
succes ermee Ron

goeie , moet boards testen laterook...eerstlos:okdan:

Hoi Ron,

inderdaad ff de voeding loskoppelen en meten of daar de verwachte uitgang spanning over staat.

Vaak gaan gelijkrichters in een voeding eraan.
Heb het ook wel eens gehad dat een spanningsdeler was losgeraakt van de warmteverdeler......1 schroefje en alles was weer OK.

Maar als het je allemaal weinig zegt, zou ik hem toch ff naar iemand brengen.....................zonde die CS30 is een geweldige machine.

Hoi Ron,

inderdaad ff de voeding loskoppelen en meten of daar de verwachte uitgang spanning over staat.

Vaak gaan gelijkrichters in een voeding eraan.
Heb het ook wel eens gehad dat een spanningsdeler was losgeraakt van de warmteverdeler......1 schroefje en alles was weer OK.

Maar als het je allemaal weinig zegt, zou ik hem toch ff naar iemand brengen.....................zonde die CS30 is een geweldige machine.

heb schema ... ga vd week eens aan de slag idd eerst meten wantdas weten ...:D
lukt wel
ieder board heeft idd eenandere ...sppanning ,...iets ... t key boardscaling board heeft een totaal ander spanning[digi hehe
rest = discreet enso

thnx ..2 all
:doei:

binnekort mn pro one effe tsjekken ..juweeltje ligt egt al jaarenop zolder
[kwoon in flat;-]]

Back