Ambient Drone geluiden uit een Alesis Andromea

En daar is ie dan, "My first Andy drone"...
Heb gelijk Little Spacey maar gekocht... erg ok!

Vooral de Unison klinkt errug lekker op de Andromeda, en elke keer als ik weer luister ontdek ik wel iets nieuws.

Enjoy (of niet :)

Attachments

• myfirstandydrone.mp3
    5,2 MB · Bekeken: 124
Laatst gewijzigd:
Dat is al veel beter, het leeft nu meer! :okdan: Nog wat andere tips:

Zet de cutoff van je filter op de Andy nog eens iets dichter, dan wordtie nog wat donkerder. Lekker laag der in is ook altijd goed bij dit soort sounds. Andere tip: zorg dat er beweging in zit, bv LFO's op je filter of een expression pedal waarmee je diverse parameters stuurt. Ik doe dat live ook altijd, maar doe het heel subtiel en vooral traag, het moet niet te veel in 1x opvallen

Bedankt voor alle tips, ik had er juist iets laag uitgehaald. Ik zal af en toe een nieuwere versie posten.

Wat betreft het cutoff filter, dat helpt al niet meer, m'n Andromeda is op het moment compleet stuurloos :)

je kunt de offset van een van de modulaties van de filter nog verlagen.

sustainpedaal of gewoon release op max draaien , beiden kunnen helpen de toon oneindig aan te houden

ik heb ergens op de a6/ electromusic.com site een defaultpatch gezet met alles uit en 1 osc aan, misschien handig als eerste start. kan je daarna zelf een default drohnepatch sleutelen.

en inderdaad : 2 maal manual lezen en 1 maal tips en tricks manual. dan nog je eigen default patch fabriceren en dan zou je toch de weg wel moeten kunnen vinden.

supersynth die a6 vind ik

En daar is ie dan, "My first Andy drone"...
Heb gelijk Little Spacey maar gekocht... erg ok!

Vooral de Unison klinkt errug lekker op de Andromeda, en elke keer als ik weer luister ontdek ik wel iets nieuws.

Enjoy (of niet :)

Geinig/mooi :)

Wel even je gearlist aanpassen, he?! :D

@sjaak: mooi stukkie rustgevende ... uh... klanken ;)

Geinig/mooi :)

Wel even je gearlist aanpassen, he?! :D

@sjaak: mooi stukkie rustgevende ... uh... klanken ;)

Thanks... VSTs vallen dus ook onder gear, ik zal het uiteraard even aanpassen.
Klinkt heel goed die spacey, echt een aanrader!

Geez, die Alesis klinkt echt goed voor donkere ambient drones. Ik hoor er meteen een track omheen LOL. Zal wel niet te betalen zijn die bak.. ;)

Ik moet trouwens zeggen dat je met de AudioMulch software ook een eind komt wat betreft drones.. wel wat minder PHATT..

Geez, die Alesis klinkt echt goed voor donkere ambient drones. Ik hoor er meteen een track omheen LOL. Zal wel niet te betalen zijn die bak.. ;)

Ik moet trouwens zeggen dat je met de AudioMulch software ook een eind komt wat betreft drones.. wel wat minder PHATT..

Dat klopt, je kunt heerlijke het filter overladen, en dan klinkt hij ongekend. En unison niet te vergeten.

Audiomulch ken ik niet, zal het eens proberen.

Lekker sounds Timtico..
Hier een een stukki audio met de Andromeda gebruikt voor alle sounds..ex sommige drumsounds..en sampletjes
De eerste sound is ook wel een beetje drone achtig...
Blijft een heerlijke bak..zo veelzijdig...telkens weer een ontdekkingsreis..dat gevoel heb ik met nog geen enkele andere analoge synth zo gehad...

http://soundcloud.com/christiaan-de-jong/avant-midi

Thanks... VSTs vallen dus ook onder gear, ik zal het uiteraard even aanpassen.
Klinkt heel goed die spacey, echt een aanrader!

:o: owww.. ik las 't te snel.. ik dacht dat je een Little Phatty [Moog] had gehaald.. :dubbel:

maarre, VST's mogen ook wel vermeld worden hoor :engel:

Er zitten leuke elementen in. De donkere drone doet me erg denken aan het gave oude Aphex Twin werk.

Dank je voor het compliment, zoals ik erbij schreef... een work in progress, ben van plan om het echt uit te bouwen, meer beweging. kom er steeds meer achter wat een duistere synth die Andromeda eigenlijk kan zijn... en in combinatie met een lome x0xb0x, heerlijk :)

@timtico ik zou hem heel ook willen hebben denk ik... LOL Alleen een beetje duur ;)

Ja, maar zooo vet. Als je net begint heb je veel meer aan iets als een Access Virus denk ik, maar die had ik al :)

Ik zal binnenkort eens wat muziek van je gaan luisteren ben wel benieuwd naar " deep" en " emotional " :)

Had helemaal niet gezien dat je gewoon soundcloud kan embedden! :)

Enfin, hierbij de "track" Oxysporum... of om in x0x0b0x termen te blijven: 0xysp0rum :)

http://soundcloud.com/timtico/oxysporum

Back