korg 770

Maar ja Ron, een 800dv zit ook alweer een tijdje dik boven de 1000.

Als ze die bakken (800dv, 770) met volledige adsr voor filter en amp hadden uitgevoerd, waren ze waarschijnlijk nog veel prijziger geweest. Want dat is een beetje jammer soms, dat je te weinig controlen hebt over filter en volume verloop. Als dat er wel op zat...desondanks (of juist dankzij...) dat gemis vind ik ze echt uniek.

Ik heb niet het idee dat de filters in de 770 en 800dv hetzelfde zijn toch? de 770 klinkt veel rauwer.

Jmmm...de 770 zou wel eens wat meer "kanrrig" kunnen zijn, inderdaad.. dat gevoel heb ik er wel bij, de dv klinkt wat zoeter, ronder, ook de ringmod.
Maar of hem dat nou in het filter of de osc zit...?

Ik heb ze helaas nog nooit 1 op 1 kunnen testen, ze staan niet op dezelfde locatie.

ligt misschien aan de interne afregeling ?
apparaten moeten na ca 40 jaar toch ook wel eens geserviced en gekalibreerd/ afgeregeld worden.
vraag me af of 2 dv's niet ook heel verschillend kunnen klinken , na zoveel jaren .

Dát zal er ongetwijfeld ook wel mee te maken hebben. Ik had de proef wel op de som willen nemen; helaas wordt die 770 op ebay.de steeds terug het zwarte gat in gezogen..

misschien moeten we hem er eens eentje aanbieden !

Jeuz, 960 Euro...het moet niet veel gekker worden.

haha, ja, dat dacht ik ook gelijk :)
Het is wel een heel mooie prijs (voor de verkoper) geworden, voorzover te zien was op de foto's was de staat niet super...

haha, ja, dat dacht ik ook gelijk :)
Het is wel een heel mooie prijs (voor de verkoper) geworden, voorzover te zien was op de foto's was de staat niet super...

Je ziet ze bijna nooit, zeldzaam is is zeker.

Je ziet ze bijna nooit, zeldzaam is is zeker.

da's zeker waar, maar ik vind het geen geweldige synth, zeker niei voor dat geld. heeft toch echt zijn beperkingen. (moet eerlijk zijn, ik heb m niet lang gehad - ik vond er weinig aan.)

da's zeker waar, maar ik vind het geen geweldige synth, zeker niei voor dat geld. heeft toch echt zijn beperkingen. (moet eerlijk zijn, ik heb m niet lang gehad - ik vond er weinig aan.)

Ik vond hem ook niet zo geweldig klinken! beetje erg rudimentair..

Het is maar net wat je mooi vindt, hij knart,gromt, bijt en krabt het behang van de muren als het moet, het is een heel levendig en kronkelig geluid wat hij produceert, voor mooi warme ronde bassen is het zeker niet eerste keus. Of een mooie verfijne leadklank.
Wil je echter een geluid wat er echt uit springt in de mix, dan levert hij wel, no problem :)
Vieze bassen me wat ringmod zijn een specialiteit van het ding.

Je bedoelt dat hij zelf dat eindbod van 960 Euro, bij de vorige aanbieding, had geplaatst ?
Niet te geloven dit, zowiezo....de hoeveelste keer heeft 'ie dit ding er nu al op gepleurd ???
Daar wordt een mens niet vrolijk van.
Nou ja, hij misschien wel. Ik weet natuurlijk niet welke geestesziekte deze persoon heeft.

Je bedoelt dat hij zelf dat eindbod van 960 Euro, bij de vorige aanbieding, had geplaatst ?
Niet te geloven dit, zowiezo....de hoeveelste keer heeft 'ie dit ding er nu al op gepleurd ???
Daar wordt een mens niet vrolijk van.
Nou ja, hij misschien wel. Ik weet natuurlijk niet welke geestesziekte deze persoon heeft.

Ik weet het ook niet maar het is gewoon raar dit.

Back