Welke buizen kan ik het beste in m'n compressor raggen?

Hey patat met, geld dat voor de hele ivory serie? Want die van mij word wel verkocht als compressor.. Wat is precies het verschil?

Zelfs de blauwe serie (TL Audio C1) is geen beuizencompressor.
Dat is ook VCA compressor met een buis voor de make-up gain stage.

Fairchild, sta level etc

Dit soort compressor/limiters gebruik ik niet zo graag over een complete mix.
Wel graag op losse instrumenten, of sommige groepen (bijvoorbeeld drums en bas tegelijk. Of gitaar en piano tegelijk oid.)

Zelfs de blauwe serie (TL Audio C1) is geen beuizencompressor.
Dat is ook VCA compressor met een buis voor de make-up gain stage.

Het klinkt in elk geval erg warm en nice! :D

Ja ik ben ook wel tevreden over t sidechainen

Hey patat met, geld dat voor de hele ivory serie? Want die van mij word wel verkocht als compressor.. Wat is precies het verschil?

Je hebt verschillende manieren om een signaal te comprimeren. Oa: 1 dmw een vca (voltage controled amplifier). 2 dmv een led (optiche compressor). 3 dmv buizen (vari mu)
Al deze verschillende vormen van compressie hebben voor en nadelen.
De Ivory compressor is van de vca familie. Maar er zit een buis voor die je kan oversturen, dat doe je met de rode gain knop. Een buis die je kan oversturen kan je bij alle typen compressors toepassen om kleuring toe te voegen.

Thanks patat!

hhhm zit al een tijdje met een basssynthje te klooien om het de perfecte oversturing te vinden voor in de liveset.
ik heb geprobeerd: vca compressie, optische compressie, daarachter overdrivepedaaltje, distortionpedaaltje, buizenpreampje, ander buizenpreampje, nog een overdrivepedaaltje, parametrische eq... en nog veel meer.

ik kreeg de minste warmte uit mn buizen!!!! en dat terwijl ik juist de dingen met buizen erin had gekocht omdat ik dacht dat dat meer warmte zou geven. of ik doe iets verkeerd of ik heb me laten leiden door het hysterische buizenverhaal. bij mij gaat het geluid alleen maar vlakker klinken met die zogenaamde buizenwarmte.
wat ik nu heb is een oude roland optische compressor/basspreamp en dat werkt tot nu toe het best. maar toch blijft die mysterie van het buizenverhaal mij achtervolgen.
---> waar gaat t mis in mn setup!!!!

hhhm zit al een tijdje met een basssynthje te klooien om het de perfecte oversturing te vinden voor in de liveset.
ik heb geprobeerd: vca compressie, optische compressie, daarachter overdrivepedaaltje, distortionpedaaltje, buizenpreampje, ander buizenpreampje, nog een overdrivepedaaltje, parametrische eq... en nog veel meer.

ik kreeg de minste warmte uit mn buizen!!!! en dat terwijl ik juist de dingen met buizen erin had gekocht omdat ik dacht dat dat meer warmte zou geven. of ik doe iets verkeerd of ik heb me laten leiden door het hysterische buizenverhaal. bij mij gaat het geluid alleen maar vlakker klinken met die zogenaamde buizenwarmte.
wat ik nu heb is een oude roland optische compressor/basspreamp en dat werkt tot nu toe het best. maar toch blijft die mysterie van het buizenverhaal mij achtervolgen.
---> waar gaat t mis in mn setup!!!!

Je (en de over grote meerderheid van de mensen) maakt de fout om aan een bepaalde techniek een bepaald karakter te plakken. In dit geval buizen techniek geeft een warm karakter.
Je moet gewoon het hele techniek verhaal vergeten, dat doet er namelijk niet toe. Wat er wel toe doet is het resultaat. En een goede ontwerper zal het gewenste resultaat kunnen bereiken met zo min mogelijk kosten voor de consument (jij en ik).
Dus geeft een box het gewenste resultaat zonder dat je er failliet door gaat, gebruik het. Ook al is het niet de door iedereen aangeraden techniek.

mooie reactie :P ik zit zowiezo regelmatig met verbazing sommige posts te lezen. in sommige tracks wil ik gewoon kazige casio sounds en dat klinkt dan beter in mn mix dan het geluid uit bijv. mn nord. en tegelijkertijd wordt er op dit forum gepost dat mooi geluid nou eenmaal geld kost. blablablablablabla
maar toch blijf ik denken dat..... nou ja laat ik maar gewoon muziek maken

Mooi geluid kost geen geld. Onderdelen en manuren kosten geld.......

Back