ensoniq booth diskette

matrixxx

Ouwe rot
vandaag wat spullen uitgepakt die een tijdje opgeslagen lagen en daar zaten mijn 2 ensoniq samplers tussen, de EPS16+ en een gewone EPS. Van de gewone EPS16+ heb ik nog diskettes kunnen vinden maar van mijn oude EPS kan ik ze niet meer vinden wat ook betekend dat ik hem niet kan opstarten. eenmaal zoeken op het net kom ik de OS voor de EPS tegen op diverse sites met daar bij een mooie uitleg hoe je deze installeert. Jammer genoeg lukt het mij niet om een OS disk te maken voor mijn EPS. Wie kan mij helpen aan een OS diskette??

Via omniflop lukt het mij niet en krijg ook de licentie niet voor elkaar waardoor ik geen Ensoniq flops kan maken. Met de Giebler EDE lukt het me ook niet om een flop te maken. Ik weet niet als er meer mogelijkheden zijn maar die info zou wel welkom zijn.

ik heb hem ook opgestart met een windows 98 disk en dan werkt dat programma van giebler prima maar eenmaal de os op de disk zetten geeft hij telkens een fail. handmatig in dos overzetten ken ik niet en zou ook niet meer precies weten hoe dat werkt.

Uiteindelijk toch voor elkaar om een OS disk te maken, probleem was dat de file niet goed op de disk stond. Ik denk laat ik de procedure helemaal opnieuw doen met nieuwe diskettes en nu werkt het wel. Meteen een zooitje back-ups gemaakt van de OS systems.

thnx voor al het meedenken

En wat ga je nu met de Ensoniq doen , voor 10 jaar opslaan :D

Nee, ik heb hem juist gepakt omdat ik er een paar sounds mee wil gaan samplen :P. Denk wel dat ik hem in de toekomst wil omruilen voor een rack versie wat minder ruimte in beslag neemt.

Back