Hoe denken jullie over Rebeat music ?

michel_v

Stamgast
Titel zegt denk ik genoeg :)

In de future music van deze maand las ik er een stukje over.
Zie ook:

http://www.rebeat.com/

Of:
http://www.aboutdj.nl/nieuws/dj-nieuws/1206-rebeat-digital-verkoop-je-eigen-muziek-online.html

Je koopt dus het programma Rebeat, en hun zorgen dat jou muziek online word aangeboden bij itunes en beatport ect.
Hun doen natuurlijk niets gratis, want het kost je ook geld (1 euro dacht ik) om je track online te zetten en hun rekenen 15 % per track die je verkoopt.

Als je je zelf een beetje weet te promoten, en stel je speelt quitte, zou dit dan beter zijn als een label?

iemand ervaring hier mee?

Mvg Michel

Ik heb er verder helemaal geen iedee van wat gebruikenlijk is.
Maar als je je muziek via een label verkoopt, zit het label er tussen en die moeten ook verdienen lijkt mij.

Maar is het nou echt zo simpel je tracks op beatport ect te krijgen ?

Ja dat vind ik dus ook "vreemd" maar volgens mij is dat wel het gene wat ze zeggen te doen.

Als hun zaken doen / afspraken hebben met beatport dan zullen ze dat heus wel voor elkaar krijgen.
Alleen het lijkt mij dat zo iedereen zijn track op beatport kan zetten,wat de kwaltijd misschien niet echt ten goede komt,
en dat er zo op een gegeven moment wel heel erg veel tracks op beatport komen waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.

Dat punt is al lang gepasseerd, geen bomen geen bos, gewoon erg veel bagger....dat is het gevolg van digitaal kunnen releasen.
Maar er is dus geen argument dat ze niet kunnen leveren....voor mij hoeft het niet hoor, ik was gewoon benieuwd.

Echt gouden bergern beloven doen ze ook niet vind ik.
Ze doen geen promotie ofzo, dus je zult je tracks zelf moeten promoten en verkopen.
Maar ja, dat doen volgens mij ook niet alle labels, en ik weet niet wat die rekenen per verkochte track,maar het lijkt mij dat die meer rekenen dan waneer je ze via rebeat online zet.

Als je het via een bekend label aan de man kan brengen is dat mooi, maar als je net nieuw bent is dit misschien wel een manier om een start te maken.

De software kost 100, elke track die je upload kost 1 euro en dan uiteindelijk 15% als je een track verkocht hebt......
Ik denk wel dat zei er geen buil aan zullen vallen.

Hebben ze geen lijst dan met reeds behaalde
resultaten/successen ?

zulke programma's moesten verboden worden ;-)

elke nitwit kan zomaar gaan releasen, met een algemene kwaliteit die achteruit gaat en er komen alleen maar meer en meer tracks uit per week op sites als Beatport (bij BP nu al zo'n 10000 per week dacht ik)

Echter dat Rebeat kan garanderen dat het op BP verschijnt, zal wel idd. Beatport werkt met te behalen quota en die zullen ze wel halen...

Ja voor hun is het makkenlijk verdiennen, maar aan de andere kant is het voor de beginer wel een manier om je muziek aan de man te brengen zonder een label.
Wat al gezegt is, zo kan iedereen het.maar je moet ergens beginnen.
Alleen of het zin heeft als je nog geen naam heb, je moet maar net opvallen tussen alle andere.
Niet toevallig iemand hier die als eens gebruik heeft gemaakt van rebeat of iets dergenlijks?

ik zit bij een klein digitaal label, die wel promoten via fb en andere media maar doen geen promotie via beatport en ik denk dat je daarmee juist beter je tracks aan de man kan brengen.

Ik zou niet weten wat dat zou moeten kosten? (zo`n banner van je release) Maar met rebeat kan dat dus niet

Dus er worden er geen cassettebandjes meer uitgedeeld op feestjes? :)

Back