Roland sh-2 noise kaput

Jos Pos

Ouwe rot
Sinds dit weekend heb ik een roland sh-2. Alles ging goed, ik ging even eten en liet hem aanstaan. Ik kom terug duw een toets, en hoor dat de noise source van vco2 begint te kraken en plots niet meer werkt.

Heb nog zitten proberen maar m geeft gewoon geen signaal meer.

Is dit te herstellen? En waar kan ik dit laten doen? Liefst zo dicht mogelijk bij Hasselt

wat heb je zitten proberen?

nouja, is vast te herstellen, zal niets ernstigs zijn. als je mazzel hebt een los contact bv op de schakelaar (kan je zelf opsporen en fixen misschien) en als je pech hebt iets anders kleins dat de geest heeft gegeven.
Hasselt ligt toch bij Maastricht in de buurt, of zoiets?

eindhoven, antwerpen, den bosch, daar kan je sowieso hulp vinden, voor zover ik weet. maar anderen weten je misschien dichter bij huis aan een adres te helpen...

succes,

ja proberen, mijn kennis gaat tot de synth even afzetten en over een half uurtje opnieuw proberen of die gaat.

Regio maastricht eindhoven is zeker doenbaar.

je zou wat steviger de schakelaar in de richting van de noise kunnen duwen, beetje wiebelen, keer of 10 heen en weer halen, om te zien of daar misschien een contact los is. dat kan je ook nog gewoon bekijken of gewoon op goed geluk de soldeerpunten aantippen met soldeer. je weet maar nooit.

music service centre beegden .
zou hem gewoon even daarheen brengen, misschien transistor of condensatortje.
infobox.gif

tussen maaseik en roermond

Ik ben bij forumlid Kartoefer geweest, hij heeft het opgelost, een vca van de noise generator maakte slecht contact.

da's wel net zo handig , gelukkig maar.
lekkere synth die sh2

Back