Hoi ik ben er!

Fons de Spons

Ingeburgerd
Hallo iedereen,

Ik ben Jonas 21 jaar en ben sinds einde afgelopen zomer bezig met electronische muziek. Ik doe alles met mijn laptop. Waar ik wel wat centen in heb gestoken is mijn KRK sub en twee rokit 6. Ik heb ook spontaan een APC40 gekocht waar ik nu vrijwel niets nog mee doe. Dat zal me leren :P. Ik denk wel dat het handig is voor als ik genoeg nummers heb voor een liveset.

Ben zelf begonnen met het uitpluizen van ableton en ging al snel wat dingetjes maken. In het begin had ik de neiging om veel te veel bas in mijn mix te doen omdat die rokit 6 niet zo sterk in het laag gaan en omdat ik niet echt veel referenties checkte. Mijn sub heeft dit probleem volgens mij wel een beetje opgelost.

Na een tijd ben ik ook op marktplaats wezen kijken of er mensen waren die les gaven in produceren. Ik kwam daar een toffe gast tegen waar ik zo nu en dan langs ga als ik een stapeltje vragen heb opgespaard.

Ik werd afgelopen tijd door google vaak hierheen gestuurd als ik vragen had dus het leek mij verstandig om me te registreren.

Ik ga direct mijn laatste nummer plaatsen in het forum!

nou hallo dan

Welcome to the pleasuredome.
Ik begrijp dus dat je geen echte muzikant bent, omdat je muziek maakt op je laptop.
Misschien toch handig om een midi toetsenbord aan te schaffen, dan kun je je geluiden ook ''live'' spelen.

Oh dat heb ik ook ja. Vergeten te vermelden. Meestal speel ik eerst op mijn keybord melodiën of zoek ik akkoorden omdat dat wat intuïtiever is. Heb 4 jaar piano gespeeld en de kennis zit meer in me vingers dan in mijn hoofd.

Maarem wat is dan een echte muzikant in jouw ogen?

een echte muziekant is iemand die muziek maak.

Tja goede muziekant is een ander verhaal.

ik maak ook herrie:mega:

Welkom op SF

In mijn ogen is iemand die een instrument (goed) kan bespelen een muzikant.
Nu kun je een pc of in jou geval een laptop ook een instrument noemen, maar in wezen is het geen echt muziek instrument.
Maar goed ieder moet het zijne er maar van denken, suc6.

Back