Virus B vraag

Ruben13

Stamgast
een vraagje!:)

ik heb een virus b die ik gebruik in fruityloops,

ik voeg een midi out toe om de virus aan te sturen,

maar als ik dan het geluid wil samplen moet ik hem ook in 1 kanaal gooien,

maar dan hoor ik het geluid 2x.

weet iemand hier iets voor?

het kanaal met audio muten totdat je het gesampled hebt (en daarna het midikanaal muten, anders hoor je ze weer dubbel)

maar als ik het kanaal met audio mute dan kan ik het toch niet samplen? met die midi out alleen komt het geluid niet bij mijn master

maar als ik het kanaal met audio mute dan kan ik het toch niet samplen?

ik meen van wel...maar ik heb geen Fruity. Je zal dus even moeten uitzoeken hoe je van een inkomend signaal samplet, ipv de master.

Fruity gebruikers, spring eens bij...?

trouwens hij speelt ook niet alle noten af altijd, bijv heb een melodie getekend. ik speel hem af en ik hoor hem gewoon goed, speel ik hem daarna weer af dan mist hij sommige noten.

het is misschien handig om iets meer over je setup te vertellen:

hoe heb je het aangesloten, heb je een (analoge/externe) mixer, hoe heb je midi aangesloten? etc etc

ik heb een m-audio fast track pro, de virus gaat van de midi in naar de midi out van de fast track, en de r/mono&l/Phones gaan naar de 2 inputs op de fast track. ik gebruik gewoon de mixer in fl

Dit wordt me te specifiek. Ik geef het woord graag aan Fruity freaks...

de bedrading zit gewoon goed, alleen binnen fl is er iets fout denkik!

iemand?

moet je niet gewoon "local off" zetten ? (op je synth!)

Oh jah, ben geen Fruity-freak! :P

Laatst gewijzigd:
Een FL freak ben ik niet. Maar inderdaad moet je het midi kanaal muten na het opnemen. En natuurlijk local off.
Uitlegje waarom Local ON problemen veroorzaakt...

Als je een toets aanslaat op je synth speelt de synth die direct af (komen geen midi kabels aan te pas)
Welnu. Wat je doet met midi is midi signalen ( bijv : key on commando) naar FL sturen. Deze stuurt het vervolgens
terug naar de synth via je midi out channel in FL en op die manier speel je met 1 toets in feite 2 keer het zelfde.
Dit gaat natuurlijk ten kostte van je polyfonie.
Als het helemaal fout gaat stuurt je virus die binnengekomen mididata weer terug naar FL die het vervolgens wéér
naar je synth stuurt. Dit kan loopen en zorgen voor een midi feedback waardoor je synth een berg aan data binnen
krijgt die hij niet kan verwerken.

Laatst gewijzigd:
Back