Logan String Melody II

demian

Ojee
Sjo..

Heb ik sinds gisteren een Solina met een EH Smallstone Phaser, wil ik nu al weer weer een Logan String Melody II.

Is er iemand die zo'n ding heeft hierzo ? Ik heb erg weinig threads (2) over dit subject gelezen op dit forum.

In ieder geval, ik heb op ebay een sample cd zien staan van dat apparaat.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2529577713&category=7795

BTW: Over de Eminent Solina, ik heb een series 3. Er zijn dus andere series, is er iemand die weet wat de verschillen zijn tussen deze series ?

bibi

Laatst gewijzigd:
Ja ik heb zo'n Logan String Melody (samen met m'n neef, dus niet helemaal van mij). Oorspronkelijk zijn ze geloof ik door Höhner gebouwd. Ik heb de Solina en de Logan al naast elkaar gehoord en de Logan is echt kattepis vergeleken met een Solina string ensemble. Zonder modulatie van de Solina klinken ze wel ongeveer hetzelfde, maar die modulatie maakt de Solina toch echt wel apart

Ah. Dat is mooi om te weten, ik las ergens dat die Logan dikker zou klinken dan een Solina. Maar dat is dus niet zo.

Ik laat trouwens volgende week mijn Eminent Solina's (Ja, ik heb er 2 nu) door ontwerper of mede ontwerper Huib de Bruijn nakijken. Ik had hem vanmiddag aan de telefoon, hij gaat volgende week kleine mankementjes voor me herstellen en een input maken op beide instrumenten zodat ik hem ook als los chorus instrument kan gebruiken dmv van een switch. Dat is fijn want dan ik er een andere synth door heen sturen (die midi heeft).

Zijn er nog andere toevoegingen te bedenken die wenselijk zouden zijn of modificatie's dat je weet ?

bibi

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Trouwens, voor de prijs van zo'n sampleCD hebben wij onze Logan string melody II gekocht :D

Wow.. dat is ook niet gek. :okdan:

Ah. Dat is mooi om te weten, ik las ergens dat die Logan dikker zou klinken dan een Solina.

Ja, heb ik ook gelezen, klopt niets van, ik kan het je echt verzekeren. Trouwens waarom heb je eigenlijk 2 solina's nodig ???

Ik had er een met een mankement, toen dacht ik voor het geld wat een reparatie zal kosten heb ik er waarschijnlijk een nieuwe voor, maar die heeft dus ook een mankement... ze vullen elkaar wel goed aan trouwens.
Maar ik heb besloten om ze maar te laten repareren en te modificeren opdat ik daar gave dingen mee kan.
Wat dacht je van een Solina door de chorus van een 2e solina en dat door een phaser.. ik ben benieuwd.!!

Deze keer wel ja, ik heb toch ook aardig wat pech gekend (en dan niet zo zeer met synthesizers).
Maar is wel leuk, mocht ik uiteindelijk niets aan twee solina's hebben dan kan er altijd nog eentje weg dacht ik zo.

Maar aangezien je 2 solina's hebt, kan je misschien iets verduidelijken voor mij.

Bij mij heeft de crescendo geen effect op de trumpet en de horn, is dit bij jou ook zo, of ligt het aan de mijne ?

mocht ik uiteindelijk niets aan twee solina's hebben dan kan er altijd nog eentje weg dacht ik zo

Dan mag je me altijd contacteren, want ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar een 2de voor mijn neef, die zou er ook graag één hebben. Ik zou normaal ook om zo'n Solina gereden zijn vorige week in die winkel in Dordrecht, maar ik zit momenteel in de blokperiode en ik kan me niet echt een halve dag pauze veroorloven. Ellende, dan krijg je eens zo'n kans. Maar niet getreurd, als er 1 ding is die ik geleerd heb is dat je altijd wel een andere tegenkomt als je maar geduldig bent :)

Ik heb het geprobeerd maar inderdaad de cresendo heeft geen effect op de brass en horn nee...
Zal wel komen omdat blaas instrumenten meestal een constante attack hebben. Ik meen trouwens wel iets van een verschil waar te nemen, maar dat is wel heel klein.

Op marktplaats.nl staat er op dit moment een te koop in Groningen, die is ook flink gemodificeerd, distortion etc...

Ik heb het geprobeerd maar inderdaad de cresendo heeft geen effect op de brass en horn nee...

Bedankt om te checken, 'k ga nou snel gaan verderleren, want de leerstof blokt zichzelf niet :D

Waar kan je ergens een demo van dit ding beluisteren? Ben nu wel nieuwsgierig hoe die klinkt!:)

Ik heb toevallig een mp3-tje online staan die ik effe voor een maat voor mij had gemaakt die hem ook wilde horen.
Tís geen compositie in die zin dat er over nagedacht is, gewoon effe wat gepiel.

www.smokeandnoise.com/sounds/solina.mp3

wat je hoort is een solina door een Electro Harmonics Phaser.

Kan je me gelijk zeggen wat je er van vind.. ben ook wel weer benieuwd al was het niet bedoeld als compo.

mooi stukje muziek hoor! klink echt wel lekker die bak! wat voor geluiden zitten er nog meer in? ik wil ook z'n ding!! wat zijn de specificatie's??

Back