Logan String Melody II

Specificaties; Hmm. daar vraag je me wat.

Apparaat is stereo, heeft cv, gate in. 3x analoge interne chorus (niet regelbaar) en heeft 6 preset geluiden (niet instelbaar) maar klinkt gewoon heel goed voor strings...zeker door die Phaser die ik heb.

Let op, niet elk Eminent Solina orgel heeft deze sound, je moet de Eminent Solina String Ensemble hebben.
Het apparaat is ongeveer zo groot als een 4 octaafs keyboard.

http://www.sonicstate.com/synth_reviews/solina_stringensemble.cfm

kan er even geen pic van scoren... moet je zoeken... arp heeft ze ook gemaakt!

lees net dat je de Solina ook kan modificeren met een Midi in! mmmm word steeds aantrekelijker! volgende aan koop word of de Solina of een Juno106...

mmmmm... ik heb dus Huub de Bruijn gesproken, en die zegt dat dat dus niet zomaar gaat. In ieder geval als het al kan dan zal het niet goedkoop zijn, je kan dan dus beter zorgen dat je een analoge input hebt zodat je een synth met strings door de chorus van de solina heen kan halen, want die zorgt voor de sound. Als je dan een midi synth daar door heen haalt ben je dus ook klaar.
Zo'n input is veel makkelijker en goedkoper en veelzijdiger dan midi in op dat ding, maar er staat er nu 1 op marktplaats te koop in groningen (gemodificeerd) moet je alleen nog een analoge phaser zien te scoren en dan heb je deze sound.

Ik moet trouwens zeggen dan mijn clavia nord rack 2 ook heel aardig klinkt door die phaser...

Zoek op 'solina' & 'string' dan zie je hem vanzelf

Over die midikit, dat is volgens Huub de Bruijn alleen een midi-out kit... maar voor de zekerheid kan je het natuurlijk uitchecken, maar als huub een midi kit moest inbouwen (wat ie eigenlijk niet doet maar wel kan) zou ie minimaal op 300 euro uitkomen en dan is het alleen midi uit... dus het is een opmerkelijke advertentie. Maar je kan het vragen...

Bedenk wel dat de solina voornamelijk is bedoeld voor strings, of eigenlijk alleen maar.. en je kan er nauwelijks iets aan editen, behalve attack, release, en de 6 presets (die je wel kan comineren) dus... 6^2 geluiden eigenlijk...
En zoveel polyfoon als ie toetsen heeft.. hehe...

Origineel geplaatst door dextron
mmmmm... ik heb dus Huub de Bruijn gesproken, en die zegt dat dat dus niet zomaar gaat. In ieder geval als het al kan dan zal het niet goedkoop zijn, je kan dan dus beter zorgen dat je een analoge input hebt zodat je een synth met strings door de chorus van de solina heen kan halen, want die zorgt voor de sound. Als je dan een midi synth daar door heen haalt ben je dus ook klaar.
Zo'n input is veel makkelijker en goedkoper en veelzijdiger dan midi in op dat ding, maar er staat er nu 1 op marktplaats te koop in groningen (gemodificeerd) moet je alleen nog een analoge phaser zien te scoren en dan heb je deze sound.

Ik moet trouwens zeggen dan mijn clavia nord rack 2 ook heel aardig klinkt door die phaser...

Dus je gebruikt hem dan inweze als een soort vocoder? of zie ik dit verkeerd?

Bedenk wel dat de solina voornamelijk is bedoeld voor strings, of eigenlijk alleen maar.. en je kan er nauwelijks iets aan editen, behalve attack, release, en de 6 presets (die je wel kan comineren) dus... 6^2 geluiden eigenlijk...
En zoveel polyfoon als ie toetsen heeft.. hehe...

Ja en die string die klonk eruug vet!!

Origineel geplaatst door tim
Dus je gebruikt hem dan inweze als een soort vocoder? of zie ik dit verkeerd?

mm.. vocoder ?... erm.. wattuh? hoe bedoel je ...?

ja ik snap niet helemaal hoe dat werkt met z'n input.. stuur je dan een string van een andere synth ze een virus door de solina en hoor je die string van de virus of van de solina??

'k heb ook nog wel iets staan. Een solina met een MS20 erboven. 'k heb het wel gewoon voor de fun tegelijk op de 2 ingespeeld, dus soms even uit ritme ;). Dit is wel een solina zonder phasereffect zoals bij Dextron, dus kun je beter oordelen over de basicsound.

Ah... er komt dan een analoge audio input op die solina (stereo of mono dat weet ik niet) er zit dan een switch op de solina dat je omschakeld van het interne geluid naar externe audio input.
En dan gaat die sound die binnenkomt, bijvoorbeeld de strings van een virus, door de 3-voudige chorus van de solina en krijg je dus hele mooie strings van.
(waarschijnlijk klinken die iets anders dan die van de solina zelf, dat heb ik nooit gehoord, maar het schijnt dat die chorus van de solina dus die mooie sound maakt)
De sound die dan uit de solina komt, jaag je door een analoge phaser heen en klaar.

Als je de chorus uitzet op de solina klinkt ie ook gelijk voor geen meter meer, dus... als je de solina chorus kan gebruiken voor een extern signaal wat je met midi kan aansturen heb je dus ook midi, maar dan met een extern geluid.

ah nu snap ik em!! je krijg dan dus echt een vettestring!! mmmm dat word effe iets harder werken deze maand hehe! vind het wel een coole bak namelijk en hij's nie zo duur!

Over die midikit heb ik gehoord dat het enkel op latere series gaat. En 'k heb nog een fotootje staan ook, kijk eens aan :)

En over de specificaties valt er eigenlijk heel weinig te zeggen. Het is analoog het heeft enkel presets met een crescendo en een sustain die enkel werken op de viola en violin. 't Is eigenlijk de modulatie die het hele ding zo goed maakt.

Attachments

• solina.jpg
    solina.jpg
    48,5 KB · Bekeken: 120
Heey.. jij heb een blauw volume knopje voor de bass.
Heb jij wel lampjes in de druktoetsjes zitten ? volgens mij niet... Welke serie is dat die jij hebt?
Ik heb dus een Series 1 & 3

Heey.. jij heb een blauw volume knopje voor de bass.
Heb jij wel lampjes in de druktoetsjes zitten ? volgens mij niet... Welke serie is dat die jij hebt?
Ik heb dus een Series 1 & 3

Dat blauwe knopje is een vervanging van een gebroken knopje. En ik heb geen lampjes inderdaad. 't Is één van de eerste modellen die ik heb denk ik. Ik weet het eigenlijk niet goed.

Ja dat klopt, Huub vertelde mij dat de lampjes op de latere versies erbij is gekomen. Als ik jou was zou ik ook proberen een input daarop te verzinnen, ben je ook van je keyboard probleem af... toch ?
Als je toevallig naar Rotterdam komt (haha vanuit gent) kan ik eventueel je Solina ook ter reparatie aanbieden, maar daar ga je waarschijnlijk niet voor.

Back