Tweeter voor Alesis Monitor One.

fsa

Nieuwkomer
Hoi,

Een tweeter van de Alesis Monitor One is kapot. Vervanging blijkt alleen nog in Amerika te verkrijgen (ca. 50 Euro). Ik vraag me af of een goedkopere vervangende
tweeter van bijv. Visatone kan volstaan en dan met name gelet op de scheidingsfrequentie, zoals hieronder omschreven:
Alesis •1" silk-dome high frequency driver fed by a crossover network at 2500Hz
Visaton Tweeter SC10N-8Ohm
Magnetically shielded 25 mm (1") fabric dome driver for the highrange above 3000 Hz.
Als frequenteibereik staat bij de Visatone 1000 tot 20000 Herz.

Ik heb er echt niet veel verstand van, kan iemand helpen? Bedankt!!

Hoi FSA,

ik kan je niet helpen, maar ben wel nieuwsgierig naar de oplossing.. Heb je deze vervanging inmiddels uitgeprobeerd?

groet, Larry

Waarschijnlijk zal een Visaton tweeter niet passen, maar met wat handig knutselwerk wel. Je dient dan wel de tweeters van beide monitors te vervangen natuurlijk, anders krijg je een totaal vertekend stereobeeld.

Ik persoonlijk zou de gok niet wagen en gewoon een nieuwe Alesis Monitor One kopen. Die dingen kosten nieuw nog maar iets van 70 euro. Mocht je de actieve versie hebben, dan pluk je gewoon de tweeter uit de passieve, want dat is toch dezelfde tweeter.

weet je ook of er een losse membraam in zit. bij veel tweeters kan je die los kopen of een neppert. ebay . com kan je die dingen vinden als je het serie nummer weet. meestal hete ze anders in ander tweeters dus je kan kijken of er ook andere serie nummers de zelfde zijn en daar een replacment voor vinden.

ik hoorde echt geen verschil tussen een replacement en een orgineel met een membraam wissel in mijn geval dan.

Back