op zoek naar goede kwaliteit, ZEER simpele mixers (volume+pan)

SirSickSik

zwaar behaard lid
Hey mensen ik ben op zoek naar enkele pre-mixers.. hebben jullie enkele tips waarmee ik beter kan zoeken? Want ik vind telkens enkel 'grote' DJ mixers... is er een speciale benaming voor dit soort mixers? (zie hier onder voor wat ik zoek)
Ik heb een Jomox airbase99 drumsynthesizer staan en ik zoek een mixer waarmee ik verscheidene kanalen kan voormixen voordat ze naar de eindmixer of door effecten gaan.

Ik wil ze echt zo klein en simpel mogelijk, dus ben op zoek naar mixers met enkel volume en pan opties, maar het geluid moet wel van goede qualiteit blijven. Grootte zo ongeveer 10 bij 20 cm max?

Was eerst op zoek naar een grote mixert, maarja, de financien zitten niet bepaald mee.. Dan maar in delen..
sik

SSL X-desk. Kun je daarna nog losse eq en dynamics in de vorm van x-rack er bij kopen hehe..

Maar goed, kost wel errug veel natuurlijk.

Summing mixer bedoel je eigenlijk..

ah, linemixers bracht me tenminste eindelijk bruikbare google-hits op, bedankt!
De ssx mixers zijn volgens mij toch nog iets te uitgebreid (zeker gezien mijn financien op dit moment :S)
Mocht iemand nog een goed (internet) adresje weten voor oersimpele, zeer degelijke kleine linemixers..let me know..
Had er tijdje geleden nog een paar zien staan bij stuut&de bruin in Den Haag, maar weet niet hoe de kwaliteit was en die zaak is net opgeheven..
sik

de naam "rolls" schiet me te binnen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat een mackie (VLZpro, VLZ3 of Onyx) het beter doet, en de knoppen die je niet gebruikt gebruik je gewoon lekker niet. Mackie is super.

wat is je budget? Mackie, soundcraft en Behringer zijn toch wel de absolute onderkant van de markt, bij alledrie heb je voor een paar honderd euro wel een redelijke mixer. ZEER goed EN ZEER goedkoop gaan niet zo ZEER goed samen...

http://link.marktplaats.nl/429117597

Waarom is formaat toch zo belangrijk en eenvoud? Je beperkt je zelf meer zowel in zoeken als in toekomst (qua mogelijkheden). Ga voor bewezen diensten/kwaliteit en ga voor een 2e hands Mackie'tje uit de VLZ of VLZ Pro serie. Zo'n 1202 of 1402, kost niets meer en kan je voorlopig mee uit de voeten

extra uitleg....

extra uitleg....

ok, extra uitlegje is blijkbaar nodig..
Ik heb al niet te veel ruimte meer over en een eind-mixer staat ook nog op m'n verlanglijstje, daar mijn huidige (gekregen) behringer kortweg zuigt...
De mixertjes heb ik enkel nodig om een paar kanalen samen te voegen, meer niet.. Achteraf gezien zijn de volume/pan knoppen voor de simpele 2 kanaals mixer die ik zoek, trouwens zelfs overbodig voor waar de 'mixer' geplaatst gaat worden. Enige wat dat ding moet doen is 2 uitgangen van m'n airbase samenvoegen zodat ze beiden door een effect kunnen. Het hele eind-mix proces komt veel later in de chain. Dus ik snap wel dat een grotere mixer meer toepassingen heeft voor in de toekomst, maar ten eerste heb ik er al 1 (ok, hij zuigt, maar ik heb m..), ten tweede, ik heb bijna geen ruimte meer over (zeker voor waar die zal MOETEN staan..), ten derde, voor al die extra's heb ik nu het geld niet, ten vierde, zoiets simpels kan vast goed gemaakt worden zonder al te veel te hoeven kosten.. wat zal het zijn? Bij elkaar iets van 10 simpele onderdelen en een paar draadjes... Wil je zoiets als dat ik zoek duur krijgen, moet je m van goud maken..

Deze had ik ook gezien, misschien iets voor wat later in de chain. Maar tot nu toe niet noodzakelijk om m'n schakelingen rond te krijgen..
Nu zoek ik gewoon oer simpele kleine mixer/combiner-eenheden om een paar kanalen te combineren zodat ze beiden door een effect gaan en van daaruit naar de eindmixer.

Maarhem... ik ben een noob qua electrona componenten, maar is het eigenlijk niet mogelijk om die kanelen simpelweg aan elkaar te koppelen? in de zin van, ik heb twee kabels met aan 1 kant een mono jack en soldeer aan de andere uiteinden de kabels aan elkaar en zet daar 1 mono jack aan (dus bij de laatste zijn 2 kabels aan 1 mono jack gekoppeld..) Ga er vanuit dat hier vast wel ergens een weerstandje of iets tussen moet zitten.. Heb hier nieuwe kabel en jackpluggen liggen en ergens nog een hele zooi weerstanden, dus dit zou ik vandaag desnoods nog in elkaar kunnen zetten zonder kosten..

waarom gebruik je dan niet gewoon de stereo out v/d jomox en pleur je daar je fx op? dan mix je in de jomox

Stereo output gebruik ik ook al, de toms, rim, crash, perc en clap gaan samen stereo door de dp4.
Kick gaat door 2 distortions (analoog en/of digitaal) en snare gaat door 1 analoge distortion.
Daarnaast wil ik enkel mijn open en closed hihats door mijn boss digital delay/pitchshifter gooien, maar de open en closed hihat zijn aparte uitgangen, dus die moeten eerst gecombineerd worden..

Had het al eerder aangegeven, maar volume/mix knoppen zijn hierbij dus inderdaad niet nodig, gezien er natuurlijk volume besturing in de jomox zit zoals raphie aangeeft en ik die ook al in me midicontroller heb ingesteld...

Gezocht is dus een ieni-mini kastje met 2 mono jack in en 1 jack uit... that's it..
Plak ik die aan de binnenkant van me 19" kast, klaar...

Gezocht is dus een ieni-mini kastje met 2 mono jack in en 1 jack uit... that's it..

dat klinkt mij als DIY in de oren, of iig laten bouwen. zoiets is niet echt duur ofzo.

dat klinkt mij als DIY in de oren, of iig laten bouwen. zoiets is niet echt duur ofzo.

leek mij ook... heb wel spullen hier liggen om het te doen, maar mijn electronica-kennis is sinds de middelbare school erg verzand.. Dus als iemand desnoods een schema weet te vinden (plus korte uitleg van eventuele rare symbolen graag haha)... Ik zoek zelf ook al, maar tot nu toe geen resultaat...:?

ik heb zoiets van Boss (=Roland), een klein kastje, 4x grote jack in, 2x grote jack uit. Heb even gegoogelt, Boss KM-4:

boss_km04.jpg

Google: micro mixer

Back