Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door bob303vs909
Waarom wil je gebruik maken van cd's? je kan toch gewon willekeurige dingen sample van plaat, cd, of live zoals al geopperd en die helemaal gekrachten in peka of wat anders. knippen, scheuren, plakken en dan filteren en rhytmische patronen van maken. die weer layeren en dan krijg je die donkere geluiden zoals je wenst. dikke percussie er overheen, funky congaatjes en wat afrikaans gejengel en klaar is kees...
Origineel geplaatst door dione
voor het vage werk absolute aanraders ( en inmiddels al vele samples teruggehoord ) :
- Distorted Reality 2
- Methods of Mayhem
Als je op zoek bent naar goeie beats en loops om verder mee te klooien :
- X-Files of Techno
Ik maak dan wel geen techno,maar volgens mij kun je als techno-producer een heel eind komen met bovengenoemde cd's....
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
dat is ook iets waar ik het over wilde hebben - ik snap het gebruik van beat loops niet zo erg. Ik maak liever zelf beats. Ik heb namelijk nog nooit een sample cd gehoord met ECHT GOEDE bruikbare beat loops. Ik gebruik ze hooguit om individuele drumsuonds van te onttrekken. Maar of ze daarvoor gemaakt zijn...
...weet iemand toevallig ook of er in amsterdam winkels te vinden zijn waar je deze cd' s kan kopen - ik ga zoiezo even nachecken..
dat is ook iets waar ik het over wilde hebben - ik snap het gebruik van beat loops niet zo erg. Ik maak liever zelf beats. Ik heb namelijk nog nooit een sample cd gehoord met ECHT GOEDE bruikbare beat loops. Ik gebruik ze hooguit om individuele drumsuonds van te onttrekken. Maar of ze daarvoor gemaakt zijn...

Origineel geplaatst door Neo Land
Ik mis in de opsomming van sample cd´s eigenlijk nog ¨Groove Shadows¨ . Jammer genoeg uitsluitend in audio formaat, maar errrruugg goed! Het zijn een soort rythmische soundscapes die als je ze los hoort nergens op lijken, maar leg ze achter je loops of eigen gemaakte beats en het geeft onmiddellijk wat diepte.
![]()

Origineel geplaatst door barn
ging techno niet om technologie...
vooruitgang, vernieuwing, nieuwe dingen zoeken, verrassing, creativiteit...?
ik zeg ook maar wat
![]()
nee - naar dat soort geluiden zoek ik dus niet - ik zoek naar een beetje donkere - atmospherische geluiden.
Inmiddels zijn we een halfjaar verder (ik ben inmiddels aan meer dan 20 cd's zien te komen), en weet ik dat Future fx inderdaad echt een hele goede sample cd is. Ik ben deze nu aan het regelen.
Wat ik wel moeilijk vindt op me vinden zijn sample cd's met echt goede drumsounds. Ik tweak me nu een ongeluk (en dat isook de bedoeling van orginaliteit) met de standaart 808/909 sounds, maar het gaat me meer om de sounds die erbij horen,zoals hiq's of zap's - erg lastig te vinden. Ook goede kicks zijn moeilijk te krijgen. De 808 kick is te zacht voor techno, en om alleen maar de standaart 909 erin te gooien...
aan antworden zoals: "tr-808" of "Nord Lead" ofzo heb ik niet zoveel aan...
Weet iemand nog goede sample cd's voor harded electronica die de laatste tijden verschenen zijn?
Origineel geplaatst door barn
ging techno niet om technologie...
vooruitgang, vernieuwing, nieuwe dingen zoeken, verrassing, creativiteit...?
ik zeg ook maar wat
![]()
De 808 kick is te zacht voor techno, en om alleen maar de standaart 909 erin te gooien...
hey! Misschien is deze vraag al eerder gesteld maar ik kon met de zoek engine niet vinden wat ik zocht, vandaar deze thread.
Ik ben een fan van donkere,loops based techno/electro zoals bijvoorbeeld Speedy J,Oliver Ho,Christian Wunsch,Anthony Rother,Terence Fixmer etc,etc.. Maar regelmatig loop ik tegen het probleem op dat ik met weinig en,matige klanken moet werken. er zijn indeed heel veel sample cd's al in omloop - maar de meesten geven niet dat wat de titel beloofd,en zijn vaak gevult met verouderde deuntjes.
Ik zoek de titels van de "beste"(is relatief,weet ik wel,maar over de kwaliteit van de samples en de bruikbaarheid kunnen we toch over het algemeen wel eens zijn,niet?) sample cd's voor donkere,stampende,mechanische (jaja..) techno en electro klanken. En dan het liefs in wav of snd of aiff,akai.
w
elke cd's gebruiken jullie?ik weet dat enkel sample cd's niet the einde zijn,je moet ook talent hebben. maar volgens mij wel een goed fundament - want wie wil nou een half jaar ofzo spenderen alleen om zijn sounds te verbeteren. Een goed sample cd is het halve werk las ik een keer in een interview met speedy j.
Met andere woorden - laten we een lijst samenstellen met de meest vette/wasmachine achtig klinkende (zegt mijn moeder altijd over techno) - mechanische - fabriekgeluiden bevattende techno/electro sample cd's!! Gaande weg deze thread ga ik deze lijst aan de hand van jullie tips samenvoegen tot een mega lijst van top sample cd's op techno gebied.
Aparte genre's voor electro en techno mogen ook .maar als het een andere stijl betreft - vermeld het wel aub (zoals trance enzo..)
thanx!!