Gezocht: TR-808 technicus

DenBaitos

Ingeburgerd
Hallo,

ik ben op zoek naar iemand die mijn TR-808 kan fixen. Ik heb deze week een TR-808 voor veel geld van eBay gekocht, maar er blijkt een probleem te zijn met de aarding. De verkoper had daar niets over gezegd.

Als er in de 16-steps bar lichtjes branden, dan krijg ik een gezoem dat duidelijk hoorbaar is. Het werkt wat op de zenuwen. Als er geen lichtjes aan het branden zijn op die bar dan hoor je niets. Volgens het vintagesynth forum heeft dit met aarding te maken.

http://www.vintagesynth.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=61376

Ik woon in Gent maar ben bereid naar (liefst Zuid-) Nederland te reizen om hier eens naar te laten kijken.

Groeten,
Maarten

hoi zit er midi op.. heb je al geprobeerd om hem met midi aan te sturen en hoor je het dan nog . zou kunnen dat het door een midi board komt. als er midi op zit kan je proberen de midi kit er uit te halen en dan te proberen of het dan wel zonder brom je steps kan maken.

Goed om weten dat ik bij Twiki terecht kan voor zo'n dingen.

Aangezien ik net gemerkt heb dat ik het noise-probleem niet heb als ik de 808 bespeel via MIDI (en ik hem via die manier in de studio wens te gebruiken), ga ik voorlopig hem niet binnen doen. Moest er ooit iets anders mee zijn, doe ik hem wel eens binnen en laat ik dan ook naar het noise probleem kijken.

Bedankt voor de reacties.

goed om te horen dat dit beast weer leuk wordt gebruikt.

Back