Novation Supernova II (keys) factory patches

DigiLoog

Ouwe rot
Hoi ,
Kan iemand mij misschien helpen aan de originele sound banken van de Supernova II (keys).
Heb zelf de OS 2.0, maar bij mij zijn de banken E/F/G/H leeg en de Novation site bied ook geen uitkomst.
Alvast bedankt :okdan:

:)

How can the Supernova II be completely reset?

To restore the operating system of a Supernova or Supernova II, hold down part edit button 6 while you turn the synthesiser on.
The display will show "reload O/S from ROM to flash?". Push the page up button to accept this prompt. The reload should take
around 5 seconds.

Once the reload is complete you can restore the factory settings for the Supernova or Supernova II. To do this find the local control
& memory protect page in the global menu. Ensure that local control is turned on and memory protect is turned off.
Press the page up button to advance to the restore from ROM page of the global menu. Use the fast data controls to select "total data" as the option to be restored.

Push the write button twice to initiate the reload. This reload takes around 15 seconds. Once the reload has taken place, the memory
(not the buffers) will have been initialised. Turn the Supernova off and back on again or advance to a new Program / Performance
to clear the buffers. The items that are restored are: Program banks A-D, Performance banks A-B, Drum Banks a-d (Supernova II only), all arp patterns and the global menu data. Program banks E-H, Performance banks C-D, Drum Banks e-h cannot be restored as these are not stored in ROM

http://www.novationmusic.com/answerbase/en/article.php?id=180

Fijn dat je me advies geeft Vizion, maar het gaat nou net om de program banks E-F-G-H en performance banks C-D en zoals jou citaat al aangaf zijn die niet intern terug te laden.
Program banks E-H, Performance banks C-D, Drum Banks e-h cannot be restored as these are not stored in ROM.
Dus opnieuw, hoe kom ik aan die betreffende banken.

Laatst gewijzigd:
Probeer het eens bij de importeur TotalSonic in Hoofddorp. Maareh, wat moet je er mee? Voor presets koop je toch gewoon een Yamaha PSR keyboard?

Nou is het zo dat ik zelf geen pc heb met een midi interface (gebruik helemaal geen pc bij mijn synths, maar een Kawai Q-80) dus ik ben afhankelijk van een kameraad van me.
Dus het heeft nogal wat ''voeten in de aarde'' nodig om een sysexdump te kunnen uitvoeren.
Heb van de Novation site al wat gedownload, maar dat zijn alleen de presetnamen van de desbetreffende banken en geen sysex data!
Ik hoop hiero iemand te vinden die de Supernavo II (rack of keys) met desbetreffende banken heeft, dat is de weg van de minste weerstand.
Tot zover bedankt guys :halleluja
Citaat vinnieq : Maareh, wat moet je er mee?
Antwoord : het werkt sneller om een bestaande preset aan te passen dan om van scratch af te beginnen, dus hoe meer presets hoe meer mogelijkheden :eureka:

Ik denk dat de support van Novation je ook zeker zal helpen. Ik heb goede ervaringen met ze. Ik zou er in ieder geval een mailtje aan wagen. Ze reageren vaak erg snel.

Probeer het eens bij de importeur TotalSonic in Hoofddorp. Maareh, wat moet je er mee? Voor presets koop je toch gewoon een Yamaha PSR keyboard?

Nooit geweten dat daar de zelfde sound enging in zat als de Super Nova ;)

Citaat VasC : Nooit geweten dat daar de zelfde sound enging in zat als de Super Nova.
Dat is een goeie, ben ooit op een PSR begonnen (nota bene met een sampler) toen ik nog geen geld had voor ''the real thing(s)''.
Maar voor presets kun je toch beter een OB Matrix 1000 kopen :eureka: (ik niet, daar had ik er ooit 3 van, allemaal verkocht).

Maar voor presets kun je toch beter een OB Matrix 1000 kopen

..niet alleen voor presets.

Of je moet synths hebben zonder presets, maar die heb ik niet meer na de verkoop van m'n SH-5.
Zelfs m'n OSCar heeft 36 presets.
Maar het scheelt behoorlijk veel tijd als je i.p.v. scratch een bestaande preset dusdanig aanpast tot het gewenste resultaat, dus kan ik ook nog wat (tijd) in m'n vriendin steken :P

Volgens mij zijn die banks zowiezo leeg hoor puur om je eigen patches op te slaan..

Bij mij waren die banken (E-F-G-H) wel blank, maar ik kocht de SN 2 ook niet nieuw.
Denk wel dat die banken destijds (bij nieuwkoop) vol met presets hebben gestaan.

Die had ik zelf ook al gevonden, maar blijken alleen preset namen van de banken te bevatten en niet de sysexdata zelf.
Heb inmiddels al de data van een mede forum lid ontvangen.
Toch bedankt voor de moeite Marf :okdan:

Novation Supernova II OS 2.0 Presets

Novation Supernova II OS 2.0 Presets

Die had ik zelf ook al gevonden, maar blijken alleen preset namen van de banken te bevatten en niet de sysexdata zelf.
Heb inmiddels al de data van een mede forum lid ontvangen.
Toch bedankt voor de moeite Marf :okdan:

In dat bestand (op de site van Novation) zitten o.a. midi bestanden van alle banken.
Door deze te streamen naar je Supernova (op een bepaalde snelheid) is deze te updaten met die presets.
Dat staat althans in de uitleg van Novation bij de update naar OS 2.0.

Ik heb het zelf niet hoeven doen aangezien mijn aangekocht exemplaar al was voorzien van OS 2.0 met alle banken gevuld.

Fijn om te horen dat je inmiddels geholpen bent.
:halleluja

Request:
Zou je die sysexdata kunnen doorgeven en in dit forum topic kunnen plaatsen.
(Je kan een bijlage aan een reactie koppelen.)

Dan is dit topic compleet voor als iemand het in de toekomst nodig heeft en hier meteen die sysexdata kan downloaden.

(Dan kan ik hem ook meteen downloaden, wel handig om te hebben)

Thanks...
:okdan:

Back