vocal matchen met beats

beun_co

Stamgast
Hallo, kan er mij aub eens iemand een goeie manier uitleggen hoe je best vocals kan matchen met een beat. In ableton heb je een warp functie maar het lange samples zijn is dat soms nog complex vind ik persoonlijk. Hoe ga best tewerk voor zoiets goed te laten klinken?

Mvg Dries

het makkelijkst: versie met muziek importeren en de vocals daarmee gelijk leggen.

Hallo, kan er mij aub eens iemand een goeie manier uitleggen hoe je best vocals kan matchen met een beat. In ableton heb je een warp functie maar het lange samples zijn is dat soms nog complex vind ik persoonlijk. Hoe ga best tewerk voor zoiets goed te laten klinken?
als de beat uit losse geluiden bestaat dan vertraag je gewoon het tempo zodat het gelijk ligt met het interne tempo van de vocal samples... en als de beat ook een sample is dan zou je de ene sneller en de andere trager kunnen zetten zodat ze elkaar op het juiste tempo tegemoet komen, zo heb je geen verlies in quality... je kan de beat ook opknippen in stukken en dan gaan schuiven zodat je op het juiste tempo komt... en anders een hele goede timestretch gebruiken...

Back