Avicii sound!

twanbeatz

Skills
Leden,

Ik vroeg me af wat Avicii voor synth's gebruikt in zijn tracks (Hieronder een aantal tracks), ze klinken allemaal heel dik en laag! Ben een enorme van van dit opkomend talent en zou graag een zelfde soort track maken! Iemand suggesties?

(soft)Synths die ik nu bezit zijn: Omnisphere, Nexus en de standaart Logic synth's (ES1, ES2 enz.)

Tweet it (1:30):

My feelings for you (de bassline)

Swede dreams (0:10) en het lage in (0:35)

...

Hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt

*

Laatst gewijzigd:
Die eerste clip klinkt als 2 lagen zaagtand, eentje een oktaaf lager en lowpass gefilterd. Detune voor het dikke geluid. Klinkt een beetje brass achtig. EQ erover en het laag ietsjes boosten bij 50/60 Hz. Ik kan er uiteraard naast zitten :)

Was eigenlijk benieuwd hoe dit geluid te maken is met één van de sof-synths die ik in mijn eerste post aangeef! Wat me bij veel Avicii tracks opvalt is, zoals ik al eerder aangaf, dat ze erg 'dik' klinken. Iemand nog meer suggesties?
Alvast bedankt!

Het is een combinatie van synth, effects en EQ , de ES1, ES2 kan dit ook , gewoon aan de knopjes draaien :)
effects bijvoorbeeld distortion , Flanger Enhancer erbij en de rest met de EQ bewerken .

Het 'draaien' aan knopjes is wel erg abstract, hè! Kun je ook iets dieper ingaan op het gebruik van de EQ?

Het 'draaien' aan knopjes is wel erg abstract, hè! Kun je ook iets dieper ingaan op het gebruik van de EQ?

Het is een vrij standaard geluid daar valt niet veel over te vertellen , als je weet hoe een synth werkt
dan kun je dit geluid zo namaken maar je moet er wel wat voor doen :)
Ik kan het geluid wel helemaal analyseren voor je maar dan nog moet je wel weten
wat effecten en filters met je geluid doen .

ik weet niet of er in nexus ook moog sample's zitten...

overige synths die je hebben niet echt die klank... je zou het een beetje kunnen eq-en....
het dikke geluid is iig wel moog denk ik, met evt een va er overheen af en toe....als layer.

ik weet niet of er in nexus ook moog sample's zitten...

overige synths die je hebben niet echt die klank... je zou het een beetje kunnen eq-en....
het dikke geluid is iig wel moog denk ik, met evt een va er overheen af en toe....als layer.
Dat dikke brass achtige kan bijvoorbeeld ook met Sylenth1.

mwah, ik vind van niet, maar goed... ik hoor ook geen brass, das meer pWAAAAph

ts heeft volgens mij ook geen sylenth... je zou een moog vst kunne proberen, bv minimonsta of die van arturia, die hebben wel een beetje dat karakter
al die andere sounds kan sylent wel denk ik, de gewonere "dance"sounds

Bedankt voor de reacties! Ik ga aan de slag met de tips!
Cheerz.

Het is een combinatie van synth, effects en EQ , de ES1, ES2 kan dit ook , gewoon aan de knopjes draaien :)
effects bijvoorbeeld distortion , Flanger Enhancer erbij en de rest met de EQ bewerken .

Denk toch dat deze omschrijving de het meest compleet is

ik weet uit betrouwbare bron dat hij alles maar dan ook alles uit sylenth 1 en nexus haalt :) en voor de rest vengeance samples.

ik weet uit betrouwbare bron dat hij alles maar dan ook alles uit sylenth 1 en nexus haalt :) en voor de rest vengeance samples.

En die betrouwbare bron is?

Want stel dat ik het zou willen verifieren dan moet ik die bron ook kunnen raadplegen. ;)

Paul

Mijn betrouwbare bron zegt dat ik andere bronnen niet kan vertrouwen..........

Tsja, maar alles dat zonder bewijs gegeven wordt kan ook zonder bewijs weerlegd worden (uiteraard is deze uitspraak niet van mezelf: huiskamervraag: wie sprak deze mooie woorden? ;))

Paul

Vaak wordt verkeerdelijk gedacht dat alles thuis wordt gedaan.
Wees maar zeker dat er op de achtergrond erg ervaren studiotechnici Aviccii's handje vasthouden.
Om over 'mastering' nog maar te zwijgen...

Vergelijkbare discussies

Back