Avicii sound!

en zijn studio filmpje bevestigt mijn verhaal nog maar eens ;)

enne als zijn mastering/mix door 3den word gedaan dan mogen zei hun baan wel opzeggen..

en zijn studio filmpje bevestigt mijn verhaal nog maar eens ;)

enne als zijn mastering/mix door 3den word gedaan dan mogen zei hun baan wel opzeggen..

Maar ik zie eigenlijk helemaal niets in dat filmpje.
Het is meer reclame dan wat anders.

Ik zie hooguit 30s een puistige puber met een schaatsmuts op in beeld die "iets" doet achter een pc.

Waar zou ik op moeten letten?

Paul

Paul,

je zou het hele filmpje eens moeten bekijken voor dat je er over praat :) ?

uiteraard is dat filmpje gewoon een trailer.. en krijg je de volledige versie bij het tijdschrift.

vreselijke brave gladde house maakt die dude.. diit vind ik mn moeder zelf nog wel leuk..

en waarom future music kopen als je youtube hebt :-)

geeft i.i.g. al weer prima aan dat je wereldhits kan score met FLstudio, Nexus en Sylenth

Paul,

je zou het hele filmpje eens moeten bekijken voor dat je er over praat :) ?

uiteraard is dat filmpje gewoon een trailer.. en krijg je de volledige versie bij het tijdschrift.

Dan moet je ook het hele filmpje posten en niet een deel.
Jij wilt een punt maken en daar moet ik dan geen tijdschrift voor moeten kopen.

Paul

geeft i.i.g. al weer prima aan dat je wereldhits kan score met FLstudio, Nexus en Sylenth

Maar het is algemeen bekend dat je talent nodig hebt en creativiteit om iets goeds te maken. Geef mij de duurste apparatuur en ik maak nog geen hits, omdat ik geen talent heb en maar een klien beetje creativiteit. En met enthousiasme alleen kom je er niet.

Paul

yep.. en met preset sounds ;-)

Vaak wordt verkeerdelijk gedacht dat alles thuis wordt gedaan.
Wees maar zeker dat er op de achtergrond erg ervaren studiotechnici Aviccii's handje vasthouden.
Om over 'mastering' nog maar te zwijgen...

Mastering
Daar sla je spijker op z'n kop. Ook deadmau5 heeft een aantal tracks bij bijv PrinsJan (oa 538 'dj') laten masteren. En daar staat alleen hardware! Ik weet niet hoe het ongemasterde materiaal is, maar de eindresultaten mogen er zijn.

Componisten/Studiotechnici
Dit gebeurt natuurlijk meer. Meerdere mensen laten de tracks maken, door bijv Rank-1(Benno als ik me niet vergis). DJ Joop, Armin van Buuren zijn voorbeelden. En natuurlijk zullen Joop en Armin bijsturen waar nodig of vice versa.

Nog eentje, uit de stal van Ferry Corsten:
Breakfast, maakt supermuziek in mijn optiek: bijv "Give me the 2 Tone" maar de flashover rework mix (ik vermoed dat Ferry Corsten dit zelf is) is in mijn optiek veel mooier/beter: (origineel staat op beatport)

Mastering
Daar sla je spijker op z'n kop. Ook deadmau5 heeft een aantal tracks bij bijv PrinsJan (oa 538 'dj') laten masteren. En daar staat alleen hardware! Ik weet niet hoe het ongemasterde materiaal is, maar de eindresultaten mogen er zijn.

Componisten/Studiotechnici
Dit gebeurt natuurlijk meer. Meerdere mensen laten de tracks maken, door bijv Rank-1(Benno als ik me niet vergis). DJ Joop, Armin van Buuren zijn voorbeelden. En natuurlijk zullen Joop en Armin bijsturen waar nodig of vice versa.

En daar is overigens niets fout mee.
Het resultaat telt. Met wat of wie is bijzaak.

Vergelijkbare discussies

Back