ik zoek een stageplek!!!

Syntagma

Hold On
He mensen,

Ik ben helemaal wanhopig. Ik moet zo snel mogelijk een stageplek zien te vinden voor m'n opleiding (Digitale Communicatie). Ik zou het liefst iets doen dat te maken heeft met muziek of geluidsbewerking e.d., dus bv het studiowerk of iets multimediaals waarbij geluid een belangrijke rol speelt. Ik ben zelf namelijk nogal bezig met het maken van muziek (met software). Ik heb het er over gehad met zo'n stage-pipo hier en hij vond het een goed idee. Ik neem wel aan dat het iets met digitale communicatie te maken moet hebben. Maar ik zoek me suf op internet, ik vind echt niets. Ik zoek gewoon iets creatiefs op multimedia gebied en dan vooral audio. Dus met Soundforge werken ofzo, stemmetjes opnemen en bewerken, muziek maken, geluiden opnemen...zoiets.

Als iemand van jullie een goeie tip heeft waar ik kan kijken of als iemand verder iets voor me weet...graag! Of mail me anders ff: john_stigter@hotmail.com

Alvast bedankt!!

John

Tip! ) je woont in Woerden ???, ga dan eens even bellen met Peter Schaapman, dit is DE stagekoning van Nederland als het gaat om (Nieuwe) media.
Deze man houdt kantoor in de "Media-academie" in Hilversum en heeft een Heeeeeel netwerk van stageplekken in de aanbieding.

Ergens op het web, moet wel iets te vinden zijn over deze man.
Ik weet zeker dat hij jou ergens binnen kan krijgen.

Gewoon even aanmelden en dan komen de mailtjes vanzelf jou kant op.

ga om te beginnen maar even kijken op www.media-academie.nl

En je hoeft geen studie te hebben gevolgd bij hun om in aanmerking voor een stageplek te komen.

Groetzzz

Marco

Bij "Musichouse" zoeken ze nog mensen! Maar meer voor verkoop!
Is wel een vette leerschool!:D
Maar alleen niet heel erg op multimedia!

Je zou het kunnen vragen, want Martijn heeft regelmatig stagaire's

Peace...

Nou, ik heb me aangemeld op die site (Mediastage), maar tot nu toe nog geen enkele e-mail met 'aanbiedingen' gehad...:( Verder heb ik die Peter Schaapman een uitgebreide e-mail gestuurd met mijn hele verhaal, maar ik kreeg een simpel mailtje terug: "Beste John, kijk op de website voor de procedure."

Tja, zo schiet het niet erg op natuurlijk. Heb sollicitatiebrief gestuurd naar een bedrijfje in Woerden; nog nix gehoord. Heb mail gestuurd naar bedrijf in Utrecht (Red Alert), maar die hadden niemand nodig. Nu dus aangemeld voor de e-mail nieuwsbrief.... hopelijk krijg ik snel wat.

Als iemand verder nog een tip heeft?? Ik heb ook de hele Gouden Gids (papier + digitale) al nageplozen en er zijn een heleboel audiovisuele productiebedrijfjes, maar ze hebben niet allemaal een website en ik wil toch wel weten wat voor vlees ik in de kuip heb...

Nou ja, verder zoeken maar. Heb nog twee of drie weken....:stupid

vreemd dat het niet vanuit je opleiding wordt geregeld..... als ze van je eisen dat je een stage loopt moeten ze imho ook maar met stageplaatsen op de proppen komen

Origineel geplaatst door olafmol
vreemd dat het niet vanuit je opleiding wordt geregeld..... als ze van je eisen dat je een stage loopt moeten ze imho ook maar met stageplaatsen op de proppen komen

Het is in eerste instantie de bedoeling dat je zelf wat vindt. Is ook wel soort logisch, niet? Er is wel een aantal stageplekken bij bedrijven die de school zelf aanbiedt, maar dat zijn allemaal stages die ik niet wil gaan doen, voornamelijk op het gebied van netwerken, websites etc. Echte informatica-stages dus, terwijl ik niet eens (meer) Informatica studeer, maar Digitale Communicatie :) Wat ik zoek is echt iets multimediaals en liefst met audio/geluid/muziek, zolang het maar geen websites maken is..

Ik zie dat ze op StageMotor.nl iemand zoeken in een geluidsstudio:
------------------------------------------------------------------------------------------------
Omschrijving :
*research content t.b.v. ringtone productie voor binnen- en buitenland.
*research en rubricering soundeffects.
*eenvoudig conversie werk.
*rubricering en nabewerking Voice Overs t.b.v. Database.
* ondersteunende activiteiten ten tijde van opnames.

Vereisten : interesse in muziek, beeld en techniek

Niveau : HBO
Studierichting(en) : -Communicatie | Reclame | Personeel en Organisatie
-Onderwijs | Taal | Cultuur | Kunst

Stageperiode : 3 maanden
Stagevergoeding : € 250
Startdatum : begin juni
Soort stage : Meeloopstage
Rijbewijs noodzakelijk : nee
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kijk, zoiets zoek ik nou. Alleen jammer dat deze al in juni begint, ik zoek iets vanaf september en voor 6 maanden....

Origineel geplaatst door spdk
Ikke! Ik ben stapelgek!

En je leest verkeerd, denk ik :)

Btw....ik heb waarschijnlijk 16 juni gesprek bij Jinglehell, een soundstudio in A'dam. Dat is het bedrijf dat die advertentie geplaatst heeft die ik hierboven beschreef... Het lijkt me een heel leuk bedrijf, moet je maar eens op hun site kijken en dan vooral bij 'what we use'...... 8~ :okdan: :halleluja

JA ik heb een stageplek!! Na een zeer goed (en kort) gesprek bij Jinglehell heb ik daar een stageplek gekregen.
Iedereen nogmaals bedankt voor alle tips.

Back