Midi sockets pcb mount

renepela

Ouwe rot
Voor een bouwprojectje heb ik twee midi sockets nodig die op de pcb gesoldeerd kunnen worden.
Ik heb maar even een kleine foto meegepost ter verduidelijking.
Het probleem is dat ik ze niet kan vinden. Futurlec heeft ze niet, new-tone heeft ze niet en ook Dick Best heeft ze niet. Farnell heeft ze wel, maar daar kan ik als particulier niet bestellen en zeker niet met zo'n klein bedag.
Mouser heeft ze ook, maar dan betaal ik 20$ verzendkosten.

Weet iemand waar ik twee van die sockets kan vinden of heeft iemand er nog twee liggen die hij aan wil verkopen?

Overigens laat de foto een socket zien met 8 pinnen (zou ook een 5 pins midi connector in moeten passen), maar liever heb ik een normale 5 pins midi socket.

Attachments

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    20,3 KB · Bekeken: 94
Probeer eens Hoogh Electronic Components in Delft
Tel: 015 2140371
Adres: Molenstraat 4 2611KA Delft

of anders dil electronica in rotterdam (www.dil.nl) maar ik meen dat Hoogh die dingen in ieder geval heeft

@Neuromancer: Dil had ik al geprobeerd. Woon ik vlakbij dus er even langs gereden, maar ze hebben ze niet.
Die zaak in Delft kan ik inderdaad even bellen.

Exact deze, of ongeveer deze? Want ik stik in de pcb mount DIN sockets.
@Etaoin
Het hoeven niet precies dezelfde te zijn. Als ik ze maar net als op die foto op een stukje gaatjesprint kan zetten en een midi kabel in kan. Verder maakt het niet zo veel uit.

Conrad Bestnr.: 738247 - 89
Conrad heeft nogal hoge verzendkosten.

@Wmonk: Bij musikding is inderdaad een optie, hoewel het verzenden toch 5 euro kost.

Beetje irrelevant, maar wat maak je?

Een printje wat deel uit gaat maken van de laserharp die ik aan het bouwen ben. Beetje ambitieus project, maar het lukt vooralsnog heel aardig.
Dit wordt een soort addon printje waar een microcontroller op zit (voor de midi). Op het printje zit tevens een chip uit een wii controller die 4 lichtbronnen kan volgen. Het mooie is dat die wiimote chip niet alleen reageert op infrorood licht (zoals in de wii), maar ook op gewoon zichtbaar licht. Door er een 532nm filter voor te plaatsen reageert hij dus op groen laserlicht.
Dat is niet geschikt om te bepalen welke laser ik aan sla, maar ik ge het wel gebruiken voor de verticale plaatsbepaling. Dus hoe hoog ik de laser doorbreek.

Een voorbeeld van een dergelijk addon printje vind je hier:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mN2HoB9pqoc

Overigens ben ik inmiddels door Etaoin geholpen voor wat betreft die sockets. Hij had er nog een paar liggen.

Een printje wat deel uit gaat maken van de laserharp die ik aan het bouwen ben. Beetje ambitieus project, maar het lukt vooralsnog heel aardig.
Dit wordt een soort addon printje waar een microcontroller op zit (voor de midi). Op het printje zit tevens een chip uit een wii controller die 4 lichtbronnen kan volgen. Het mooie is dat die wiimote chip niet alleen reageert op infrorood licht (zoals in de wii), maar ook op gewoon zichtbaar licht. Door er een 532nm filter voor te plaatsen reageert hij dus op groen laserlicht.
Dat is niet geschikt om te bepalen welke laser ik aan sla, maar ik ge het wel gebruiken voor de verticale plaatsbepaling. Dus hoe hoog ik de laser doorbreek.

Een voorbeeld van een dergelijk addon printje vind je hier:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mN2HoB9pqoc

Overigens ben ik inmiddels door Etaoin geholpen voor wat betreft die sockets. Hij had er nog een paar liggen.
Klinkt goed!!! Er komen natuurlijk picz&soundz als je een beetje verder bent?

pics komen er wel als ik zover ben, maar sounds zijn niet relevant, want een laserharp maakt geen geluid. Het is gewoon een midicontroller en en de synth die er mee aangestuurd wordt maakt het geluid.

Echter, je zei dat de hoogte van je hand ook invloed heeft, en het zou vet zijn om te horen dat je dat op vibrato of cutoff instelt, en daar filmpjes van.

Daar heb je gelijk in. 't Is allemaal nog in een vrij pril statium allemaal. 't Is ook nogal een kostbaar projectje. Het duurste, de laser, heb ik gelukkig wel al in huis. Een 300mw 532nm laser.
Verder wordt de boel aangestuurd met een Arduino.
Misschien als alles een beetje lukken wil, maak ik er nog een aparte thread voor aan.

Back