ik zoek iemand die een klavier kan maken toetsen dus witte en zwarte van hout. Zoiets als een bedrijf of vakman, ik heb gegoogled maar kan niets vinden.
Piano atelier misschien? Zijn genoeg eenmanszaakjes die complete piano's restaureren. Die moeten je toch kunnen helpen of op weg kunnen helpen, zo een echte vak idoot.
Hugo de Jong in Alkmaar bijvoorbeeld. http://www.hugodejongpianos.nl/
Aardige man en erg kundig al zeg ik het zelf...
bedankt jongens, ik zat ook al te denken aan een restaurateur ofzo. Het punt is dat ik een bepaald gewicht wil hebben in de toetsen. Ik vraag mij af of je dat ook kunt afstellen met kant en klare toetsenborden?
Bij synthklavieren geeft men gewicht aan toetsen door er simpelweg metalen blokjes in te lijmen. En natuurlijk kan je ook wel nog wat met de demping enzo pielen.
Maareuh heb je al eens een dwarsdoorsnede gezien van het toetsenmechaniek van bv een moderne electronische vleugel van Roland?
Het lijkt me een beetje heel erg hoog gegrepen (en zwaar ) om zoiets zelf te gaan maken.
Misschien is het een goed idee om een electronische piano te kiezen die jij heel lekker vindt spelen, en die dan uit te breiden met goede polyfone aftertouch? Dat lijkt me het meest haalbare.
In ieder geval heel veel succes met de bouw van een topcontroller!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.