versterker in 19" kast, warmte management

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Nu alles mooi zit opgeruimd in m'n meubel, merk ik dat alles flink heter wordt dan toen het los in open geperforeerde racks hing. :D

ik speel nu met het idee om met wat 5.25" lianli fans die ik overheb, wat actieve cooling proberen te bouwen zodat de warmte met de luchtstroom een beetje onder controle blijft, lukt dit niet dan zal ik m'n EMOTIVA versterker (2x 300W @8ohm) elders moeten plaatsen. hoe kan ik die 5.25" fans het beste aansturen? kan ik stroom aftappen van usb? of zal ik een interne powerconnector naar buiten moeten leiden vanuit m'n PC?

koeling is een prima nederlands woord....

ik weet niet hoe dicht dat buro van je is, maar om warmte af te voeren moet je wel stroming hebben anders zet je
het alleen onder druk ipv stroming, iig niet optimaal. dus wel ventilatie gaten opnemen......

Maar misschien zijn openingen wel voldoende??? Is het mogelijk om onder en boven gaten op te nemen??

de versterker staat op z'n orginele dopjes en er is nog 1HE boven vrij (van voor naar achteren) hier wilde ik dus fans achter hangen zodat deze hier "doorheen" kunnen blazen van achter naar voren

tevens bedenk ik me net zijn niet alle units er boven even diep, dus misschien ook nog even met de volgorde van de diepte spelen. zodat de diepste units het hoogst zitten? (hierdoor creeer ik toch ook meer ruimte voor de warmte afvoer? of maakt dat niet zo veel uit?

wil eigenlijk voorkomen om de versterker buiten het rack te plaatsen (de overige componenten worden amper warm als de versterker uit staat) dus tips zijn welkom

inderdaad zoveel mogelijk ruimte vrijmaken...

Warmte stijgt, dus kijk of je onder en boven toch een paar gaten kan maken zodat je wat trek kan creeren.
een aantal gaten van rond 35mm ofzo. Of kan je de gehel achter kant van je rek niet open maken?

rack is voor (logisch) en achteren open het is meer het beperkte hoogte verschil van 1HE en de XS-rack met zware metalen onderplaat die die daar direct boven zit

ik denk dat als je je rack goed indeeld, met zoveel mogelijk vrije ruimte rondom je versterker, dit wel voldoende is.

Back