Edirol PCR control maps

edirol_pcr800

Ingeburgerd
Hi,

Ik heb een vraag. Ik ben een beginner en heb een eigenlijk voor mijn kennis en kunde (nog?!) ietwat te mooie Edirol PCR800 gekocht. Ik speel daar nu een half jaartje op. Zijdelings heb ik me wel eens verdieptin de drumpads, maar dit bleek zelfs voor een redelijk doorgewinterde computerfreak als ik toch betrekkelijk minder eenvoudig dan aanvankelijk gedacht. Omdat ik kort na de aanschaf genoeg te doen had ben ik maar eerst eens gewoon noten gaan leren en een beetje leren spelen op het apparaat.

Nu wil ik toch graag ook die drumpads programmeren. In de manual lees ik dat er zg. "control maps" bestaan. Als ik het correct versta betreft dit een set toewijzingen van taken uit de vst aan toetsen op de daw. Waarschijnlijk zitten de drumpads daar ook in.

Maar de control maps die Edirol op haar website heeft zijn niet voor de software programma's die ik heb. Mijn verwachting was dat er wel een levendige ruilhandel zou zijn op het internet in die control maps, maar ik kan ze nergens op het internet vinden. Zoek ik niet goed of kan dit worden bevestigd?

Mogelijk geeft iedereen er de voorkeur aan een volledig op de eigen wensen gebaseerde toewijzing te maken?

Thx:halleluja

welke software gebruik je?

Bekijk het eerder andersom: de pad's dienen midi-data uit te zenden naar de pc/mac waarop de DAW en/of softsynth zou moeten reageren.

Bij de meeste DAW's heb je midi-mapping of midi-learn.

Ja hé.. Die daw werkt net als een joystick je bestuurt in feite een programma net als bij een spelletje. Maar bij een spel heb je altijd een pagina met "configurations". Da's hier lastiger.

In de advertentie van destijds staat wel:

“Dynamic Mapping” — intelligent assignment of controls

Maar in de gebruikers handleiding staat dan weer: "Dynamic mapping is an extended function for future use".