Nieuwe Nord op de Muskmesse!

VasC

Dat smurfen we...
Zal het dan toch gaan gebeuren.... een Nord Lead 4, of nieuwe Wave...of de G3....laten we het hopen.

In ieder geval staat dit op de site van Clavia

frankfurt-teaser2011.jpg

"Countdown to ecstasy!

2011-03-25 If you're in Frankfurt between April 6-9th, be sure not to miss the Nord booth and try out all the latest Nord gear! You'll find us in Hall 5.1, Booth B90, and we've also got a surprise for you..."

De Nord Space!

(hey, het werkte ook voor http://www.myspace.com/ - kijk maar naar 't logo ;) ).

"Countdown to Ecstasy" is een album van Steely Dan en die is helemaal van de Rhodes en piano's en zo, dus ik gok zo een Electro 4 of iets, maar dan met weer 5 keer zoveel geheugen. Of wellicht hele goede physical modeling, dat zou ook leuk zijn.

Er zijn een aantal indicatoren...

1 De NordLead2X is in de grote winkels niet meer voorradig.
2. Er is wat onderzoek geweest naar de NordLead (Pelle's mode is daaruit voortgekomen)
3. Er zijn veel stagiere projecten met de Lead uitgevoerd.
4. Clavia houdt een radio stilte.
5. De piano's op de NAMM, maar synths zijn altijd in Frankfurt gepresenteerd.
6. Clavia heeft wat leuke aanpassingen gedaan in het synth gedeelte van de Stage2.

Het wordt waarschijnlijk een spin off van de Stage, met een Ring modulator en betere LFO's en een FX er aan vast.
Dezelfde eenvoud als de Lead2 serie.

7. Ik heb altijd gelijk gehad ;)
(Al was de Nord piano een slip off de Zweedse tong... :))

Wout

37 toetsen en een ingekrompen knoppensectie als tegenhanger van de GAIA en de R3 en de Miniak en de Venom.

Naja, zou leuk zijn. Toch?

@ Wout: wat mag ik me voorstellen bij een 'Spin off van de NS + betere lfo's en fx'? Dat kan toch geen NL4 zijn? En ook geen G3 lijkt mij. Kan het geen NE3 rack of Nord Wave 2 worden?

NordWave was niet zo'n sucses,
Een iets uitgebreidere synth dan wat op de Stage zit.
Geen samples, maar wel wavetables.
LFO's syncbaar met Midi, zo ook de FX
Arpeggiator...
Wel 4 Slots... Hopelijk...

Maar misschien is het gewoon een kleiner orgeltje :)
Ksegmawha!

Wout

Wellicht dat ze ook erg goed naar Access kijken en ook met een soort van TI komen...en dan een Lead 4.....wie zou het zeggen.....helaas wordt het dan vaak weer iets als een digitale piano ;)

als de geluidsopwekking dan ook nog eens krachtig is......best cool.

Wellicht dat ze ook erg goed naar Access kijken en ook met een soort van TI komen... ...
Daar zitten die Zweden niet op te wachten. Ze maken performance, live on stage, instrumenten. Zo min mogelijk computers er aan koppelen, vooral niet als het een deel van het systeem gaat uitmaken. Alle mogelijke mankementen zullen dan op hun nek neerdalen. Was de gebruker maar een it'er ipv een muzikant :D

Wout

Is dat dan ook een reden waarom de G1 en G2 niet meer in productie zijn? Dat vind ik toch wel meer studio instrumenten (het bouwen van patches)

NordWave was niet zo'n sucses,
Een iets uitgebreidere synth dan wat op de Stage zit.

Ik heb al jaren Nord synths en ik ben nog steeds blij met mijn Wave Wout ;-) Met droevenis zie ik het het aandeel synths minder en minder worden maar ik begrijp waarom, uiteindelijk moet er natuurlijk iets te verdienen zijn. Ik ben nog niet aan de Stage, maar ik moet toch een keer een nieuwe stage piano gaan kopen dus who knows. Vraag: heeft de Stage dezelfde mellotron sounds als de Wave?

Is dat dan ook een reden waarom de G1 en G2 niet meer in productie zijn? Dat vind ik toch wel meer studio instrumenten (het bouwen van patches)
Nee, want de Nord Modulars waren Clavia's favorieten! Het was een eer voor de developers om er aan te mogen werken. Vaak gehoorde opmerking in Stockholm: "We have to make some money, so lets make drums." (dDrum....) "Yeah, drums! Maybe tomorrow...!" De Modulars hadden gewoon geen publiek. Te veel een niche product.

Wout

Maar even voor de duidelijkheid...
Clavia is zeer stil op het moment.
Dan zitten ze meestal iets te brouwen.

Ik weet niets zeker over een nieuwe synth: het is pure speculatie.
Maar een piano ding of een orgel zal het niet zijn, want die serie is bijna compleet.
Misschien een Mellotron :D Zou ik heel vreemd vinden...
Maar ja, ze doen wel meer vreemde dingen.
Toch heeft dat plaatje van de afgeronde hoeken a-la de Stage.

Ik ga toch voor een wat uitgebreidere synth zoals die op de Stage zit, maar dan iets meer mogelijheden.
En als ik het mis heb: een virtueel biertje voor allen... :D

Wout

nl was toch een soort p5??? mss dit bakkie meer een pro1 :D
als ie 90% dezelfde power heeft dan wil ik 'em wel....
polyfoon en 4x multi.....oi oi oi, van wanneer was de nl? 1999?

nl was toch een soort p5??? mss dit bakkie meer een pro1 :D
als ie 90% dezelfde power heeft dan wil ik 'em wel....
polyfoon en 4x multi.....oi oi oi, van wanneer was de nl? 1999?
1995 :) The girl will be 16 next Frankfurt...

Wout

Back