KORG Sigma gezocht

Status
Please reply by conversation.

JohnDoe24

Gedeactiveerd account
Ik zoek een Sigma, heb er nu een te leen maar die jongen wil hem (nog niet) verkopen. Dus ik zoek iemand die zijn Sigma wel wilt verkopen ;)

ik ben bereid om een prijs te betalen tussen de 150 en 350 euro voor een goedwerkende Sigma, uiterlijk is iets minder belangrijk.

een mt32 kan wel voor dat bedrag

ghehe... mt32 :P
Ik heb er nog 1 liggen, ik word rijk!

ok, 420 euro is echt nog net te doen. Maar dan mag ik toch hopen dat ie in perfecte staat verkeerd

haha, alsof dat ding 400/500 of meer euro's waard is. Get real !

Ik denk dat veel liefhebbers deze wel weten te waarderen en ik zie ze niet vaak meer!

Als ik ze verkocht zie worden dan is vaak 400 de minimumprijs! ik kan er ook niks aan doen..

Liefhebberij heeft er niets mee te maken denk ik, in 2007 heb ik een korg delta gekocht voor 350 euro, nu gaan ze voor 500 euro en dat slaat echt totaal nergens op, zeker niet als je het geluid van die delta hoort.

Zo ook met de sigma, hij is wellicht dikker kwa klank dan de delta, maar toch echt geen 400 euro waard in mijn ogen, het is gewoon weer dat stomme vintage labeltje wat eraan hangt, echt hoor !

whats next, poly800 voor 1200 euro omdat hij reverse keys heeft???

Liefhebberij heeft er niets mee te maken denk ik, in 2007 heb ik een korg delta gekocht voor 350 euro, nu gaan ze voor 500 euro en dat slaat echt totaal nergens op, zeker niet als je het geluid van die delta hoort.

Zo ook met de sigma, hij is wellicht dikker kwa klank dan de delta, maar toch echt geen 400 euro waard in mijn ogen, het is gewoon weer dat stomme vintage labeltje wat eraan hangt, echt hoor !

whats next, poly800 voor 1200 euro omdat hij reverse keys heeft???

Als je het allemaal zo stom vind waarom wil je er dan zo graag een hebben??????

Je geeft zelf reden aan het vintage labeltje door specifiek iets ouds te willen kopen, net als 2547 anderen...

Dat maakt toch de prijs??

I dont get it..

De sigma is een hele leuke synth waar je zo achter kan gaan zitten en "instant" iets leuks uit kan halen, het is een extreem expressieve synth en dan vooral kwa bediening.

Wat ik gewoon niet snap is dat er nieuwere synths zijn die meer kunnen en meer opties hebben maar voor minder weggaan (korg ms2000, radias, ensoniq sq, gem s/wx, korg m1 etc)

De sigma is een hele leuke synth waar je zo achter kan gaan zitten en "instant" iets leuks uit kan halen, het is een extreem expressieve synth en dan vooral kwa bediening.

Wat ik gewoon niet snap is dat er nieuwere synths zijn die meer kunnen en meer opties hebben maar voor minder weggaan (korg ms2000, radias, ensoniq sq, gem s/wx, korg m1 etc)

Omdat de Sigma een:

Een hele leuke synth is waar je zo achter kan gaan zitten en "instant" iets leuks uit kan halen, het is een extreem expressieve synth en dan vooral kwa bediening.

Plus hij klinkt top, en hij is uit een goede Korg periode en in kleine aantallen geproduceerd en sinds een paar jaar herondekt als een hele leuke synth waar je zo achter kan gaan zitten en "instant" iets leuks uit kan halen, het is een extreem expressieve synth en dan vooral kwa bediening.

hehehe...nee effe real..ik begrijp je standpunt.

Uiteraard is het fijn om dit soort instrumenten voor acceptabele prijs te kopen. Tot een paar jaar geleden waren dit soort instrumenten niet eens het omkijken waard!! 50 eu bij de kringloop was nog schering en inslag...

Toen werd vintage hip en ondekte kopers dat bijv de Sigma gewoon heel goed klinkt en zijn filters kunnen meten met de MS series...

Tja...

Gister is er via Ebay.de overigens een verkocht voor een lage 300 dus het kan wel.

begrijp het probleem niet zo.
kocht je vroeger een korg delta voor iets meer dan een sigma,
verkoop je nu een delta voor iets meer dan waar je een sigma kunt kopen.
beginners moeten iets dieper in de buidel tasten , maar ja wat wil je ze worden zeldzamer er zijn meer liefhebbers en de prijs is meestal nog altijd fors minder dan wat er ooit nieuw voor betaald werd.
kortom, wil je hem , verkoop wat en koop hem.
tis een bijzondere synth

Status
Please reply by conversation.
Back