Hoi Janse,
Voor de advertentie op Marktplaats hoef ik je niet meer te tippen want dat heeft Marcuuu als gedaan.
Ik hoop dat je op tijd bent want voor het bedrag van rond de € 125,- is dit echt belachelijk goedkoop,
als je bedenkt dat er twee weken geleden een MFB-502 voor € 160,- op Marktplaats is verkocht.
Mijn persoonlijk gezien zou ik je eerder de MFB-502 of MFB-522 aanraden dan een TR-606 om de volgende redenen.
- De MFB drumgeluiden kan je met de potmeters nog naar smaak veranderen; de TR-606 geluiden alleen volume.
- De MFB is voorzien van MIDI In voor tempo koppeling of gebruik als geluidsmodule; de TR-606 heeft DIN sync.
- De MFB heeft aparte audio uitgangen voor onder andere Bassdrum Snare en Hi Hat; de TR-606 alleen stereo.
Omdat programmeren op de MFB wat gepriegel is, gebruik ik mijn 522 alleen als geluidsmodule die ik via MIDI aanstuur.
Als je een computer gaat gebruiken met een MIDI interface kan je de drum patterns in de software programeren.
Met nog een compacte analoge mixertje zoals een boss mx-16 kan je met de aparte audio uitgangen de bassdrum, snare etc ieder op een eigen mixer kanaal ook nog oversturen of van effecten voorzien.
Als je toch perse een Roland TR wilt hebben zou ik kiezen voor de TR-707! Deze heeft en MIDI en aparte uitgangen.
Op de lange duur heb je hier meer aan dan aan een TR-606.
Ik hoop dat het je snel lukt om de drumcomputer naar wens te kopen.