Momenteel ben ik op zoek naar een degelijke (tweedehands) drumcomputer/groovebox/rhythm-machine (hoe je het ook noemen wil) voor onder de €200. Liefst eigenlijk rond de €150. Het is ter uitbreiding naast mijn huidige synth, een Korg TR61. Ik wil het voornamelijk gebruiken voor het creëren van verschillende soorten elektronische muziek (dance, techno, trance).
Paar modelletjes die ikzelf al goed had bekeken:
Alesis SR16/SR18
Beetje beperkt qua functionaliteit (tweaken van geluiden) en wat minder goed voor de echte dance beats. Het is een beetje "van alles wat" met dit apparaat en jammer genoeg niet zozeer op elektronische muziek gebaseerd. Sommige sounds klinken erg goed, sommige wat blikkig en slap.
Korg Electribe ER-1
Moet wel te scoren zijn rond de €150 en is echt een gaaf bakje voor zover ik kan zien en horen op YouTube. Dit is ook iets waar ik echt naar op zoek ben (fysieke uitvoering/looks) en mogelijkheden qua tweaken van de sounds. Vind de interface ook echt handig zo met die 16 pads om de beats in te programmeren. Weet alleen niet of het qua bass een beetje diep kan gaan (iets in de richting van Cosmic Gate en dergelijke).
Een Korg EMX (al dan niet met SD-kaart functionaliteit) is natuurlijk ook erg vet, maar die is dan weer net wat te duur. De Roland TR serie is ook behoorlijk duur voor zover ik kan zien.
Eigenlijk zoek ik nog wat goede tips qua aanschaf (merken en modellen). Merk boeit echt totaal niet, zolang er maar degelijk geluid uit komt. Het budget is niet al te breed, maar het moet toch zeker te doen zijn om een leuk apparaat te vinden.
Misschien heeft iemand hier op het forum wel een goede tweedehands te koop?
Paar modelletjes die ikzelf al goed had bekeken:
Alesis SR16/SR18
Beetje beperkt qua functionaliteit (tweaken van geluiden) en wat minder goed voor de echte dance beats. Het is een beetje "van alles wat" met dit apparaat en jammer genoeg niet zozeer op elektronische muziek gebaseerd. Sommige sounds klinken erg goed, sommige wat blikkig en slap.
Korg Electribe ER-1
Moet wel te scoren zijn rond de €150 en is echt een gaaf bakje voor zover ik kan zien en horen op YouTube. Dit is ook iets waar ik echt naar op zoek ben (fysieke uitvoering/looks) en mogelijkheden qua tweaken van de sounds. Vind de interface ook echt handig zo met die 16 pads om de beats in te programmeren. Weet alleen niet of het qua bass een beetje diep kan gaan (iets in de richting van Cosmic Gate en dergelijke).
Een Korg EMX (al dan niet met SD-kaart functionaliteit) is natuurlijk ook erg vet, maar die is dan weer net wat te duur. De Roland TR serie is ook behoorlijk duur voor zover ik kan zien.
Eigenlijk zoek ik nog wat goede tips qua aanschaf (merken en modellen). Merk boeit echt totaal niet, zolang er maar degelijk geluid uit komt. Het budget is niet al te breed, maar het moet toch zeker te doen zijn om een leuk apparaat te vinden.Misschien heeft iemand hier op het forum wel een goede tweedehands te koop?