Imagine-Line FL Studio 10

Image-Line brengt versie 10 uit van hun sequencer pakket Fruity Loops. Een heleboel nieuwe verbeteringen waaronder 64bit plugin support, auto-save projecten, verbeterd ASIO ondersteuning met een in orde manier van geheugen management.

attachment.php

Er is genoeg informatie te vinden over Image-Line's nieuw DAW pakket. Hieronder een kort overzicht:

• 64 Bit plugin wrapper - FL Studio now hosts 64 Bit VST plugins for access to unlimited memory.
  • Autosave / Autobackup - Don't lose a project or data again.
  • Revised Playlist - Individually resizable tracks. Lock tracks to Clips. Live performance time Marker options (Jump to, Loop, Pause & Skip)
  • Revised Mixer - Fully Automatic Plugin Delay Compensation (A-PDC). New waveform meter view.
  • Revised Piano roll - Export as sheet music option. Vertical zoom with not properties view. Magic lasso selection & note-handle stretch. Edit ghost notes by double Right-click. Waveform view.
  • Pattern Picker - opens from the Playlist, Piano roll or Stepsequencer. Select Patterns & Channels.
  • Patcher (free) - chain instruments & effects for easy saving of complete instrument & effect chains.

Alle Image-Line FL 10 youtube video's: FL 10 youtube playlist
Verkrijgbaar bij de online shop: online shop

Attachments

• p_FLStudio10_Playlist_2-Small.jpg
    p_FLStudio10_Playlist_2-Small.jpg
    210,9 KB · Bekeken: 207
  • p_FLStudio10_Mixer.jpg
    p_FLStudio10_Mixer.jpg
    40,1 KB · Bekeken: 203
  • p_FLStudio_Pianoroll.jpg
    p_FLStudio_Pianoroll.jpg
    25,9 KB · Bekeken: 198
  • p_FLStudio1__Newtone.jpg
    p_FLStudio1__Newtone.jpg
    41,9 KB · Bekeken: 194
  • Chainer_3.png
    Chainer_3.png
    87,5 KB · Bekeken: 203
Laatst gewijzigd:
ik vind het er netter uitzien,leuk allemaal maar ik blijf lekekr met 9 spelen, die playlist vind ik 10x niks .. ik doe het al jaren op de oude manier en dan krijg je in eens clipview ofzo.. niet echt een vooruitgang want het is qwa uiterlijk wat meer pro achtig.. qwa prestaties gaat het er niks op vooruit dus image gaat voor preformance? jammer hoor
verder zoals ik al zei ... ziet er mooi uit allemaal ...heb eht idee dat het ook wat beter klink maar dat zal bedrog zijn

Dat het beter klinkt zal tussen je oren zitten.

Verder kun je in de settings "Enable legacy pattern blocks" aanzetten, en kun je gewoon weer met blokjes spelen :)

da hedde ge goe gezien ..in versie 10 zal dit de laatste keer zijn dat dit mogelijk is helaas..

nja het word een andere manier van werken, ik denk niet zo gek lastig gezien je er vanzelf aan went. Engine lijkt beter te klinken, en op mn 6 core draait alles vloeiend. Ik ben er iig blij mee!

Gisteren even getest in Parallels.
Helaas nog geen goeie mogelijkheid voor het selecteren van patterns, nu ze volledig over zijn op de clip view in de playlist. Hier zijn zo ontzettend veel topics op het looptalk forum over gemaakt met fantastische ideeën van eindgebruikers maar ze hebben er wederom voor gekozen deze direct van tafel te vegen. De "project selector" die ze nu hebben toegevoegd is natuurlijk achterlijk.

Ach, waarom maak ik me er nog druk om... Ableton, yay!

Mij vraag is aan jou Hoe draaide dat bij jou FL studio 10 of zitten daar nog beperkingen aan met parallels desktop ?
Ik heb zelf een imac i5 quadcore 2.5 mhz 4 gig geheugen....

er komtook een mac versie van FL studio. Ze zochten laatst beta testers namelijk.

Als dat zo is... word ik helemaal blij van... scheelt weer een laag tussen hoef ik Windows niet te virtualiseren :okdan:

Met Parallels FL draaien zal tot in zekere hoogte werken, maar als het echt zwaar werk voor je computer wordt zal het gewoon niet meer soepel draaien.. Je blijft natuurlijk een Windows installiatie emuleren, ipv native draaien. Altijd verlies van rekenkracht. Verder schijnt het met audio/midi opnemen en externe geluidskaarten ook niet zo goedt te werken.. Image Line raadt het daarom ook af,Windows via Bootcamp op mac kan wel.

Ziet er goed uit

leuk
- Resizable playlist tracks: Super relaxed, als je namelijk gewend bent om alles in de playlist te gooien (ik snap niet waarom meerdere mensen dat niet doen, want het geeft gewoon veel meer informatie) dan wil je graag je automation clips groot en de rest klein.
- Project picker: Erg handig als je project groot is.
- Automation values copy pasten: Scheelt weer wat tijd

niet leuk
- Piano roll: lelijk, met die ronde kantjes kun je slecht zien hoe een noot staat, hopelijk kun je het uitzetten
- Mixer tracks: Ook irritant, maar ik ga er vanuit dat dit allemaal optioneel is

Eigenlijk vind ik het wel belachelijk dat dit een nieuwe versie moet voorstellen, dit zou er eigenlijk in 9 allang in moeten zitten, maarja.

Eigenlijk vind ik het wel belachelijk dat dit een nieuwe versie moet voorstellen, dit zou er eigenlijk in 9 allang in moeten zitten, maarja.

Je vergeet misschien dat die updates niks kosten. Dus of het nou versie 9.7, 10.1 of "FL 2012" heet maakt weinig uit. Dat is maar een naampje. Het is niet een truuk om meer geld te vangen ofzo.

Back