Imagine-Line FL Studio 10

Image-Line brengt versie 10 uit van hun sequencer pakket Fruity Loops. Een heleboel nieuwe verbeteringen waaronder 64bit plugin support, auto-save projecten, verbeterd ASIO ondersteuning met een in orde manier van geheugen management.

attachment.php

Er is genoeg informatie te vinden over Image-Line's nieuw DAW pakket. Hieronder een kort overzicht:

• 64 Bit plugin wrapper - FL Studio now hosts 64 Bit VST plugins for access to unlimited memory.
  • Autosave / Autobackup - Don't lose a project or data again.
  • Revised Playlist - Individually resizable tracks. Lock tracks to Clips. Live performance time Marker options (Jump to, Loop, Pause & Skip)
  • Revised Mixer - Fully Automatic Plugin Delay Compensation (A-PDC). New waveform meter view.
  • Revised Piano roll - Export as sheet music option. Vertical zoom with not properties view. Magic lasso selection & note-handle stretch. Edit ghost notes by double Right-click. Waveform view.
  • Pattern Picker - opens from the Playlist, Piano roll or Stepsequencer. Select Patterns & Channels.
  • Patcher (free) - chain instruments & effects for easy saving of complete instrument & effect chains.

Alle Image-Line FL 10 youtube video's: FL 10 youtube playlist
Verkrijgbaar bij de online shop: online shop

Attachments

• p_FLStudio10_Playlist_2-Small.jpg
    p_FLStudio10_Playlist_2-Small.jpg
    210,9 KB · Bekeken: 209
  • p_FLStudio10_Mixer.jpg
    p_FLStudio10_Mixer.jpg
    40,1 KB · Bekeken: 206
  • p_FLStudio_Pianoroll.jpg
    p_FLStudio_Pianoroll.jpg
    25,9 KB · Bekeken: 199
  • p_FLStudio1__Newtone.jpg
    p_FLStudio1__Newtone.jpg
    41,9 KB · Bekeken: 196
  • Chainer_3.png
    Chainer_3.png
    87,5 KB · Bekeken: 206
Laatst gewijzigd:
Auto plugin delay compensation !

Autosave lijkt no big deal, maar sjonge jonge wat ga ik dáár blij van worden.

Muzieknotatie, zéér welkom, al is het (nog) erg basic, want FL is ook prima voor het uitwerken van partijen voor bas, gitaar etc.

64-bit, patcher, ....

Gelijk maar even de update downloaden, en natuurlijk al meer dan 10 jaar GRATIS. :okdan:

Eindelijk begint FL studio professioneler te lijken. wat ik nog klote vind is wanneer je audio wil bewerken nogal moeilijk gaat, mis nog een goeie schaar en simpel beide kanten van audio clips fade in / fade out zwarte punten net als in Cubase, of je moet heel goed zijn om alles in één keer goed opnemen.
verder piano roll ziet er prachtig uit overzichtelijk, EN 64 BIT SUPPORT!! je kan dus 64bit plug-ins samen met 32bit plug-ins draaien, echt goed dat dit kan! en goede ASIO support.

ik zou zeggen geniet van je RAM! geen gezeik meer out of ram.

voor mij heeft FL-STUDIO Ableton, Reasaon van alle kanten een donder gegeven!!

Dit kun je (sinds 9 dacht ik, heel misschien sinds de beta's van 10) gewoon in de playlist doen met verschillende cut/slip/slice/stretch tools, en hoef je geeneens meer in de sample zelf te doen. Fade in/outs zelfde verhaal ;) Wil je het echt op zo ongeveer de precieze golfvormsample nauwkeurig doen, dan zul je idd. wel even Edison moeten inladen. Maar dat spreekt voor zich. De playlist heeft een hoog genoege resolutie in ieder geval.

Auto PDC zijn dingen die er idd sinds 9.1 inzitten, en de versies tussen 9.1 en 10 zijn verder gewoon allerlei beta tests, met steeds meer features van 10. FL 9.9 was bijv. gewoon al FL10, echter had die nog wat kans op wat merkwaardige bugs (en ja, dat heb ik gemerkt), en dan kun je het natuurlijk nog niet officieel uitbrengen. Met de officiële FL10 zijn die bugs die ik tegen kwam tot nu toe weg :)

kwaliteitsreactie! Wanneer solliciteer je voor Sound on Sound recensent? ;)

als je Deckadance van image-line bedoelde had ik niet op terug gereageerd, want Ableton zie ik vaak tussen virtuele draaitafels staan, veel dj's zijn hartstikke trots met ableton.
maar moet toch helaas zeggen dat Fl studio minstens als hardware uitziet en overzichtelijk, Ableton lijkt wel een grote saaie VSTI plugin met al die plastic draai knoppen. Eerste keer toen ik demo installeerde kon ik fader niet vinden, agg gooiem gewoon af. laten ze eerst maar een fatsoenlijke fader en knoppen maken, dat is het begin *D
maar goed ik ben al inmiddels bij Cubase, zo zullen meer mensen zijn die daarom geen ableton willen . later zag ik op gearslut iemand die precies hetzelfde zij, toen dacht ik ah! ben niet de enige die zo denkt!

is er al enige sprake van een mac versie?

ik ken er die steeds switchen van platform.. beats maken in FL op een windows laptop en dan alles opnemen en afmixen in Logic. een tergend process.

is er al enige sprake van een mac versie?

ik ken er die steeds switchen van platform.. beats maken in FL op een windows laptop en dan alles opnemen en afmixen in Logic. een tergend process.

Zal nooit gebeuren helaas, al heb ik er geen probleem mee. FL is mijn sketchpad, heel snel ideeen uitwerken en in dat creatieve proces blijven en plugs gewoon als referentie gebruiken. Dit gaat (imo) heel makkelijk omdat je in FL gewoon wel alle sporen los kan bouncen (waar je bij andere daws weer rewire moet gebruiken). Echt mixen doe je toch niet tijdens productie :) Het kan ook allemaal Logic natuurlijk, maar dan komen er typisch andere producties uit. Andersom werkt t ook leuk, logic producties remixen in FL.

iig mooie update, denk dat de hiphopperts ook wel blij zijn met new tone/slicex combo

:luv:fruity
De nieuwe patcher is voor mij het beste van de nieuwe versie.
Toen ik(over speelgoed gesproken) reason eens uitprobeerde vond ik de combinator het enigste dat ik eventueel wel in fl zou willen.
En ik was blijkbaar niet alleen.:mega:
btw NRJay als je het grijs niet meer aan kan er zijn tonne skins te vinden op het net voor flstudio.

Werk best goed fl studio.
Alleen ik mis mij pattern lijst onder de track kanalen.
Of licht dat aan mij kant.
Kan hetwel op een andere manier vinden de patterns maar is nu wat minder over zicht vind ik.
Heb zelf al wat gemaak met fl studio 10 op amatuur niveau.
Heb nog veel te leren
Van 9 naar 10 is toch een goede update.

Back