Apogee Duet II

Apogee heeft de Duet redesigned met een aantal nieuwe features, en andere verfijningen. Nieuw bijvoorbeeld is de implementatie van een OLED display, gebalanceerd output en individueel hoofdtelefoon output.

attachment.php

Overzicht van de Duet II:
  • Completely redesigned mic preamps and converters
  • 4 outputs, Independent speaker and headphone outs
  • Balanced outputs
  • USB 2.0 high speed connectivity
  • 24-bit/192kHz recording
  • Full color OLED display
  • Configurable touch pads
  • Maestro 2 software
  • Breakout box (sold separately)
  • Redesigned Breakout Cable
  • Soft Limit

Meer info: Apogee Duet II

De Duet II heeft een advies prijs van $595 en een verkrijgbaarheid in april.

Attachments

• duet2-gallery-4.jpg
    duet2-gallery-4.jpg
    20,7 KB · Bekeken: 151
  • duet2-breakout.jpg
    duet2-breakout.jpg
    24,6 KB · Bekeken: 141
  • duet2-paneltour.jpg
    duet2-paneltour.jpg
    32,4 KB · Bekeken: 146
  • duet2-gallery-7.jpg
    duet2-gallery-7.jpg
    14,8 KB · Bekeken: 157
  • duet2-gallery-6.jpg
    duet2-gallery-6.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 156
Last edited by a moderator:
RME heeft de beste drivers voor beide werelden... Alleen de converters van apogee hebben een headroom als geen ander.. Vrij interessante update.. Maar hoezo ineens USB?

Had vernomen bij de dealer dat de Duet 2 €549 gaat kosten. Tevens melde die ook; zodra de Symphony I/O voorzien is van Thundebolt komt er ook een Ensemble 2 met USB & Thunderbolt! FireWire is dus einde verhaal...

Denk dat ik alvast ga doorsparen voor een Ensemble 2!

wEl jmmer dat hij niet thunderbold is. Zou dik zijn geweest als ze een flinke latency winst zouden kunen boeken terwijl de performance stabieler blijft. Denk dat deze duet een tijdje in development was...mybe ook wel overkill voor 2/2 i/o

Jammer datie alleen USB is... mijn voorkeur gaat dan toch uit naar de firewire versie

Da's ook het enige minpuntje, me dunkt.
Als hij Firewire had, was het mijn 'droominterface' - heb altijd al gewild dat de Duet 4 out's had...

Jammer datie alleen USB is... mijn voorkeur gaat dan toch uit naar de firewire versie

wEl jmmer dat hij niet thunderbold is. Zou dik zijn geweest als ze een flinke latency winst zouden kunen boeken terwijl de performance stabieler blijft. Denk dat deze duet een tijdje in development was...mybe ook wel overkill voor 2/2 i/o

Da's ook het enige minpuntje, me dunkt.
Als hij Firewire had, was het mijn 'droominterface' - heb altijd al gewild dat de Duet 4 out's had...

Zucht :stupid

Als mensen eerst eens kunnen uitleggen waarom zij nou perse Firewire nodig denken te hebben met een 2 in 4 out interface.....???

Daarnaast inderdaad erg slim om deze gewoon USB te maken zodat mensen niet meteen een hoop meer centen uit hoeven te geven om een Firewire aansluiting te hebben op hun Apple laptop ;-)

USB 2.0 zal mij genoeg snelheid en bandbreedte geven om zonder problemen aan grote projecten te kunnen werken

de enige reden voor mij is dat ik niet genoeg USB aansluitingen heb op een macbook....

Gewoon de Duet 2 rechtstreeks aansluiten op 1 van de 2 poorten. En een powered USB 2.0 Hub aansluiten op de andere poort voor je midikeyboard en eventuele licentie sleutels.
Zou voldoende moeten zijn lijkt mij zo

Met een powered usb hub van een niet te goedkoop merk moet t gewoon werken hoor..

Laatst gewijzigd:
Ik vrees dat mn TI ook een eigen USB poort nodig heeft... vandaar ;)
zie ook mijn topic hier.

Nah...als jij een Duet 2 als audio interface gaat gebruiken heb je voor de Virus Ti niet zoveel bandbreedte meer nodig....dus als je daar alleen de VST functie van gaat gebruiken heb je aan het aansluiten van de Virus op een Powered USB 2.0 Hub al meer dan genoeg

Als mensen eerst eens kunnen uitleggen waarom zij nou perse Firewire nodig denken te hebben met een 2 in 4 out interface.....???

Daarnaast inderdaad erg slim om deze gewoon USB te maken zodat mensen niet meteen een hoop meer centen uit hoeven te geven om een Firewire aansluiting te hebben op hun Apple laptop ;-)

USB 2.0 zal mij genoeg snelheid en bandbreedte geven om zonder problemen aan grote projecten te kunnen werken

mensen die in de val trappen en een mac zonder firewire kopen, zijn zowiezo al niet goed wijs ;)

Ik heb m'n audio gewoon liever over firewire, net als zovele.
Neemt niet weg dat het een prachtinterface is en USB perfect zal werken...

Ze steken bij Apogee ook niet onder stoelen of banken dat het voornamelijk een commerciele keuze is.

Heb 'em dit weekend even geprobeerd.
Ziet er opzich goed uit, maar de look/bouwkwaliteit is wel iets achteruitgegaan, me dunkt.

Back