Mackie MR8 ervaringen ????

Vic

Soldeerprofeet
Hallo,

Ik heb net een beetje te wild geweest en mijn monitors zijn naar de hemel :engel:

Ben van plan MR8's te bestellen, de klank van de hr8's ligt me wel en dat kan niet zo veel verschillen van deze.

Toch even een opinie, goed of slecht, van mensen met MR8's in huis, graag. :biertje:

Thx

Ik heb ze niet in huis (heb zelf de Focal CMS65's, maar da's echt een andere klasse), maar wel een aantal keer getest. Uitgebreide recensies zijn te vinden op Gearslutz.com (Low End Forum), maar in het kort; ik vind de MR8 één van de betere betaalbare monitors. Ze klinken wel enigzins smooth/donker, maar ik vond ze gelukkig niet te overdreven qua bas (wat een hoop goedkopere 8" woofers wel vaak last van hebben).
De klank ligt een beetje in de lijn van de oude HR8's, maar met minder complexiteit in het midgebied. De nieuwe HR8 MKII's klinken trouwens heel anders (een stuk slechter, naar mijn mening).

Ook te overwegen zijn de KRK RP6 G2's, mocht je meer helderheid in het hoog willen dan dat van de MR8's.
Maak niet de fout om voor Alesis monitors te gaan; die M1 MKII's hebben een nare vertekening in het mid en een hoop fake laag. Helaas is die vertekening niet snel hoorbaar bij dance-achtige muzieksoorten, maar wel bij rock en aanverwanten.

Een andere optie, niet mijn favo, zijn de HS80M's van Yamaha. Nogal agressief in het hoog-mid, en ze missen weer iets in het laag-mid. Wel veel definitie en strakheid.

Bedankt voor je uitleg :okdan:

De oude hr8's ken ik wel en de krk rp6 g2 ook.

MR8 heb ik nog niet gehoord maar twijfel er niet aan dat ze bij me passen.

Heb er 2 besteld.

Als ze aan de verwachtingen voldoen dan komen er nog 2 bij

:biertje:

Heb nog een setje in de aanbieding.. Als nieuw, 350 euro...
Zijn lekkere speakers alleen te groot voor mijn nieuwe huis.

Back