Korg Monotribe

... inderdaad; vandaag geplaatst.
Een ingebouwd klaviertje was welkom geweest, met behoud van de ribbon (cs80 feel)

Attachments

• 1-051-051268-Korg-Monotribe.jpg
    1-051-051268-Korg-Monotribe.jpg
    35,7 KB · Bekeken: 53
de sequencer blijkt toch nog wel iets veelzijdiger dan ik zelf tot nu toe begrepen had. blijkbaar is er een truc om 16 steps te krijgen of twee bars van 8 steps dus. dat is wel echt een plus.
en die active step maar vooral gate time knop is ook wel tof (zie sonicstate video hierboven). vooral die gate time knop vind ik een plus.

overall vind ik m nog steeds top, niet voor in mijn huidige setup, ga m niet kopen, misschien later. maar goed product.

de meeste kritiek is op de synth sectie van veel mensen. voor mij zou het een braindead-buy zijn alsie een uitgebreidere drumcomputer was, namelijk meer drumsounds en edditable met de synth-engine of een deel van de synth-engine.

maar er zullen vast meer en uitgebreidere analoge synths volgen dus misschien krijg ik wat ik wil later.

kan iemand mij ff uitleggen hoe die audio pulse sync werkt ?

als ik bijvoorbeeld een drumsequence op een ander apparaat (drumcomputer/sampler) heb lopen en ik wil de monotribe daarmee syncen. kan ik dan gewoon de audio out van die drums in de 'sync in' vd monotribe doen. of moet ik een kale pulse wave gebruiken voor de sync ?

ik heb nog nooit met deze vorm van syncen gewerkt dus vandaar.

rim shot zal goed werken..
of een hoog gepitchte sample

ik ga ook mijn Sync Unit software uitbreiden zodat er een 16 en 32 pulse mode uitkomt, kan je gewoon mijn freeware plugin gebruiken

duidelijk sync as un agterlijkuh;-]

Back