Korg Monotribe

Man man man man ik krijg gewoon binnen één week én een MIDI-kitje, én een nieuw OS wat een hoop van mijn klachten over het oude OS worden gefixt :halleluja

Wat ik nog mis:
- Filter accents (we hebben nu al volume accents!)
- Andere noot lengtes (buiten flux om)

Maar S&H en de drum roll functie daar had ik nog niet eens over nagedacht zelfs, individual active steps is bijna geniaal te noemen, echt een hoop leuke verbeteringen! :)
Ook verraadt de manier van updaten wel dat de in- en outputs blijkbaar meer zijn dan simpele trigger doorpassers, wellicht dat je ze in de toekomst ook als CV in/outputs kunt gebruiken? Enig idee hoe die S&H optie in te schakelen is? Hij kan blijkbaar ook nog meerdere soorten waveforms samplen, ben benieuwd hoe dat er uit ziet. Zou het allerleukste zijn als de S&H te triggeren is via note of external.

Laatst gewijzigd:
Geweldig hoe deze posts op volgorde staan! :D

Misschien dat ik eind december /begin januari de MonoTribe toch aanschaf, toch een sequencertje nodig. En de synth blijft natuurlijk leuk.

Phochos

Do not playback the system update file on any speaker or headphone system as this could lead to damage to equipment and/or hearing loss.
:dubbel::dubbel:

Het sequencertje is alleen voor de interne synth bruikbaar. Dus als je hem daarvoor aanschaft hoop ik dat je de synth leuk genoeg vind..

Dat weet ik, daarvoor wil ik hem dus ook gebruiken, voor eenvoudige sequencer/drum-patronen. De synthsectie is zoiezo leuk.

Phochos

Dat weet ik, daarvoor wil ik hem dus ook gebruiken, voor eenvoudige sequencer/drum-patronen. De synthsectie is zoiezo leuk.

Phochos

Je kan hem altijd nog uitbreiden met MIDI in en/of out.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=147996

De tweede batch word wel duurder...

Maar de synth is idd erg leuk. Ben over de drums niet echt te spreken. De BD is te hard en de SD te snappy...
Helaas is alles SMD anders had ik er wat aan gedaan...

groetje,
Maarten

Dat je dat ding kan updaten, geinig.
da's 1 manier om er naar te kijken...
de andere is dat een update te maken heeft met het nog niet 100% af zijn en het product dus vroegtijdig op markt is geketst...

verbazend hoe mensen al deze halfbakkenheden quasi automatisch omzetten in 'leuk ende handig'...

da's 1 manier om er naar te kijken...
de andere is dat een update te maken heeft met het nog niet 100% af zijn en het product dus vroegtijdig op markt is geketst...

verbazend hoe mensen al deze halfbakkenheden omzetten in 'leuk ende handig'...

Hoezo? Alle beloofde functies zaten er in en werkten?

Als je al kijkt hoe omslachtig je S&H moet instellen, dat is echt iets wat achteraf nog toegevoegd is.

Volgens mij zijn updates (door de komst van de VA's (virtual alles)) min of meer standaard geworden voor zo ongeveer alle producten (tv, camera, etc.) en zonder een update zou ik toch wel een beetje het gevoel hebben dat ik opties/mogelijkheden mis en/of dat er nog wel ergens bugs in het product moeten zitten (als je er over nadenkt slaat het nergens op, maar daarom consumeer je ook met je gevoel en niet met je verstand).

Zouden ze ook nog wat met de drums kunnen doen? Of is daar technisch niets in mogelijk. Want ik ben het met PWM eens dat het natuurlijk naar een paar pannen en deksels klinkt.

En six... Je moet toch toegeven dat het voor het prijssie een geinig apparaatje is...

En six... Je moet toch toegeven dat het voor het prijssie een geinig apparaatje is...
gaat hij toch niet doen en 6 kennende heb je nu net nog wat olie op het vuur gegooid :D

p.s. persoonlijk vind ik het ook wel geinig, maar niet geinig genoeg om het ook echt aan te willen schaffen

Back