Moog trigger probleem [mod]

synthiaks

Gepokt en gemazeld
Okay, ik heb vandaag dus een poging gedaan om mijn moog sonic 6 een normale trigger ingang te geven zodat ik hem extern kan laten triggeren. Normaal zit de trigger in één van de pinnetjes van de accessory input (linksboven). Ik heb een gat in de Moog geboort en daar een jackingang ingezet. Vervolgens heb ik een draadje van het trigger pinnetje aan één van die uitstekende gaatjes van de jackinput vastgesoldeert. Ik heb via de doepfer een telkens herhalende puls uitgezonden om zo de moog te triggeren en hier begint het probleem. De moog triggert niet continu zoals het volgens mij zou moeten maar 4 tot 7 keer en houd er dan 2 tot 3 seconden mee op en vervolgens triggert ie weer een paar keer.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt?? heb ik een verkeerde aansluiting gemaakt of kan dit aan de envelopes van de sonic 6 liggen. Of is het mogelijk dat het voltage van de trigger te laag is??

hier is een link naar de pagina waar de mod opstaat, misschien is het zo wat duidelijker.

Moog Mod.

Nee dat is het mooie juist:D De sonic 6 heeft geen s trigger maar een gewone trigger als Roland en Arp (V trigger).

tricky question

tricky question

Origineel geplaatst door synthiaks
Nee dat is het mooie juist:D De sonic 6 heeft geen s trigger maar een gewone trigger als Roland en Arp (V trigger).

sonic 6 heeft die een v - trigger
mn moog [2 prodigy,s ] is allebei aan te sturen met een cv /gate touwtje ook v-trig dus
net als roland alleen heeft mn syntecno [mn cv/gate convertor] een mod moeten
ondergaan ,van 5 volt trigger naar 10 volt ,easy .....
maar dan denk ik dat mn prodigy ,allebei dus , is ge - coveerdt [hmmmm schrijffout,]
van s-trigger naar v-trigger,....
want de oude s-trig. aansluiting zit er nog wel
- [zo,n oude speaker plug toch,... plat streepje met puntje!
iid geval hij doet het al weer

Back