Roland Juno-2

achterlijk eigenlijk, nu de gabber stofzuiger compleet uit de gratie is is ie weer gedegradeerd tot wat ie daarvoor ook al was; een budget synth en dat is bijv de MS-20 nutuulk ook gewoon dus ook die zal ooit wel weer droppen... maar zolang mensen blijven denken met hun harde plasser en niet met hun grijze massa dan blijven ze die 1200+ gewoon trekken nutuulk... en een juno die slechts 50 euro mag kosten vindt men nutuulk helemaal nix ende niet vet cool...

achterlijk eigenlijk, nu de gabber stofzuiger compleet uit de gratie is is

Ja praat er langs want die gabber stofzuiger is het laatste jaar weer helemaal terug..Ik hoor hem in veel producties tot aan Lady Gaga voorbijkomen!!!

Ja praat er langs want die gabber stofzuiger is het laatste jaar weer helemaal terug..Ik hoor hem in veel producties tot aan Lady Gaga voorbijkomen!!!
dat geluid kan ook net zo goed uit een andere bak komen inmiddels... het gaat er ook niet om dat de juno-2 alleen geschikt is voor de gabber stofzuiger maar opzich een goede synth kan zijn... synths kopen alleen omdat er een bepaalde preset in zit is nutuulk vrij debiel...
iedereen kan een bepaald geluid terug laten komen, daar heb je die trut van een gaga niet voor nodig (zij is echt niet het summun)...

Laatst gewijzigd:
dat geluid kan ook net zo goed uit een andere bak komen inmiddels... het gaat er ook niet om dat de juno-2 alleen geschikt is voor de gabber stofzuiger maar opzich een goede synth kan zijn... synths kopen alleen omdat er een bepaalde preset in zit is nutuulk vrij debiel...
iedereen kan een bepaald geluid terug laten komen, daar heb je die trut van een gaga niet voor nodig (zij is echt niet het summun)...

Zal allemaal wel maar een echte 303 bas maak je met en 303 en de echte hoover toch met een @ Juno...Echter de Juno zal idd voor veel meer geschikt zijn dan de Hoover..

@6 trak, lady gaga haar prodcuties zijn echt wel TOP hoor en dan bedoel ik nioet de stijl van muziek!
en dat geluid vanop soundcloud is echt wel de juno, veel softsynths komen dicht in de buurt maar geen enkele 100%!

Daarbij komt uiteraard nog dat de Hoover sound gewoon geweldig blijft. Punt. :)

Heb mijn @Juno-2 al 23 jaar en heb er toen 995 euro voor betaald, vind het nog steeds een geweldige bak met echt wel een eigen(zinnig) geluid, dat verklaard dan ook dat ik andere synths na een aantal jaren met pensioen ;) heb gestuurd en de @Juno nog steeds aan het werk moet blijven.
Voor zo'n lage prijs zou ik hem (als ik er nog geen had) niet laten staan:eureka:

Gewoon een prima bak qua prijs/prestatie. Ik was zo stom om mijn α juno 1 weg te doen en een MKS-50 te nemen, dat is een draak in de bediening vind ik. Je moet er wel rekening mee houden dat Nederland in de jaren '90 zo'n beetje een zwart gat was voor α Juno's, iedere malloot moest er een hebben.

Ze zeggen altijd dat de @Juno maar één oscillator heeft, toch is dat niet geheel waar!
Eigenlijk heeft hij er drie, één die alleen een pulse brengt (met pwm), één die alleen een zaag geeft (in verschillende structuren) en natuurlijk de sub oscillator.
Verdere bijzondere features zijn de chord memory, variabele chorus (dus niet zo als op de JXen die een vaste instelling hebben) en een bijzondere ENV generator.
Heb met mijne nog nooit problemen gehad en maar één maal in 23 jaar een nieuwe batterij moeten vervangen, dus zeer goed gebouwd.
Het was één van mijn eerste synths en zal ook één van de laatsten zijn.

Back